Diskuse k článku: Svědectví od železné opony: jak mě pohraničníci nechávali projít brankou a rybařit na rakouské hranici

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 53
  • Poslední: 18.2.2018 0:30
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Mrázek 13.2.2018 18:45

O Zdeňkovi "Koljovi" Svěrákovi, také pohraničníku nemluvě. Nicméně nikoho snad nezastřelil a kdyby střílel, tak by určitě za žádnou cenu netrefil ...

M. Stanovský 16.2.2018 0:04

Ano, také jsem to na Parlamentních listech četl.

M. Stanovský 16.2.2018 0:09

Ale také jsem se nedočetl, že sloužil na hranicích, alebrž si "vojnu odkroutil na HS PS OSH v Praze"

Š. Apolen 18.2.2018 0:30

Mrázku, už zase fantazírujete ?

J. Cibulka 12.2.2018 10:09

Machálek byl asi také udavač a šmírák.

M. Stanovský 11.2.2018 20:52

Já bych se teda s PSáckým důstojníkem kamarádit nemoh. Ani za cenu deseti "opušťáků" na ryby ke Staňkovskýmu rybníku. Ani bych se nemohl kamarádit ani s normálním záklaďákem od Pohraniční stráže. Byli to kovaní kádři a když jsem sloužil u Břeclavi, konflikty s nima (třeba v hospodě) byly na denním pořádku. Provokovali. Vykat se jim muselo, jinak průser. Slušnej člověk mezi nima nemoh vydržet. Navíc to nebyli vojáci, ale komunistický policajti, příslušníci SNB, možná rovnou StB. Spadali pod vnitro.

A vlastně bych se ani nekamarádil s tamějšíma domorodcema. Pomocníci PS, práskači, nepochybně kovaní bolševici.

Ovšem chápu, že mít v těch místech chalupou a nechtít obden chodit k výslechu, nic jinýho by mi asi nezbylo.

A ten provokatér, co ho "kamarádi" práskači práskli? Co když to byl jen obyčejnej turista. Pochopitelně, PSáckej důstojník přišel poděkovat a tvrdil, že to byl provokatér. Má za to body u nadřízených a mezi civilníma práskačema získá obdiv, jak je chrabrej strážce socialistic

M. Stanovský 11.2.2018 20:52

socialistické vlasti. Byla to holt zlá doba...

M. Lucky 11.2.2018 21:34

To cele, co jste napsal, by si mel precist zdejsi Skuplik, alias Fajt, hrdy to pohranicnik! :)

E. Kočí 12.2.2018 10:19

Stanovský,máš ty vůbec nějakého kámoše??Tak jak jsi se tady vyblil,tak bych se opravdu divil:!!

M. Stanovský 12.2.2018 13:22

Mistr Kočí, mám ku tvému podivu dost kámošů, ale komunistický práskači mezi nima nejsou. Spíš lidé bolševický systém nepříliš milující. Rozhodně žádnej pohraničník, co měl za úkol raději zastřelit, než zadržet, nebo nedej bože pustit ven někoho, koho ten náš systém sice nenáviděl, ale přesto mu nebylo dovoleno zmizet ve světě. U PS sloužili hlavně kovaný komunisti, mladí milicionáři a udavači.

A. Satrapa 15.2.2018 21:03

Ten pán má v hlavě asi dokonalý zmatek. Ví přesně jak to chodilo. Osmnáctiletí kluci byli kovaní komunisti, maldí milicionáři\!!!/ a udavači. On zřejmě neví, že když branec dostal povolávací rozkaz, ať to bylo kamkoliv a k čemukoliv, tak měl na vybranou 2 reakce. Buď nastoupit dle rozkazu anebo odmítnout. Pak musel počítat s tím, že půjde na šest let sedět pro odpírání vojenské služby

M. Stanovský 16.2.2018 0:04

Na vojně jsem byl a vím jak to chodilo. K vojskům Ministerstva vnitra (Pohraniční stráž) bývali ke strážní službě odvedeni jen spolehliví a kovaní soudruzi. Jednoho jsem znal a byla to pěkná svině i v civilu. Pokud se tam dostal i někdo normální (a to určitě ano), tak těžko se sapíkem na čáru.

M. Lucky 11.2.2018 20:05

>To, co se dělo, zavinil zlomyslný režim, který nás 40 let usurpoval<

--------------------------------------------------------------------

A hlavne se opiral o vase zada!

>Cest vyjinkam!<

J. Lancik 11.2.2018 19:16

Pokusit se zdolat zeleznou oponu by se normalni clovek nikdy nepokusel. Tedy clovek s cistym trestnim rejstrikem. Ten si mohl pozadat a ziskat cestovni pas a aby se mohl vyhnout zadosti o devizovy prislib mohl vycestovat s Cedokem. Pro zajezdy na Zapad a do tehdejsi Jugoslavie zajistoval valuty Cedok. Timto zpusobem se dalo uniknout ze socialistickeho raje se vsim komfortem. Vrcholem byla sezona roku 1979. Tehdy Caocesku naridil prodavat benzin jen za tvrdou valutu. Proto komuniste dovolili cestovat do Bulharska jen s pasem, bez vyjezdni dolozky. Znal jsem lidi kteri za ucelem uteku na Zapad si poridili auto, hlavne starsi sunky, jen aby s tim dojeli do Rakouska nebo Italie, jugoslavsti celnici je tam beze vseho pustili. Rikalo se tomu tenkrat "benzinova vlna".

Proniknout pres ostnate draty zelezne opony se pokouseli jen zoufalci, lide kteri se utikali pred nastupem trestu atd. Pokud se to nekomu povedlo zaslouzil by si za to mimoradne oceneni hodne svetoveho rekordu sportovnich discip

Jcch 11.2.2018 20:03

Tak jednoduchý to zase nebylo. Zájezd s Čedokem do kapitalistické země byl nejméně na 7 dní a do Rakouska stál okolo 10 tisíc, což tehdy byly velké peníze na místa, kam jsem po listopadu 89 dojel zdarma na kole. Individuálně jsem to zkoušel 10 krát- a nikdy jsem se přes byrokratickou a politickou hranici nedostal. Bylo k tomu třeba souhlas zaměstnavatele, MNV, vojenské správy a nevím už co všechno, když si to člověk vyřídil, tak nedostal valuty, nebo výjezdní doložku a bez toho nikam nemohl. To mohli dostat jen kovaní komunisté a spolupracovníci StB.

M. Lucky 11.2.2018 20:10

Ano, J. Lancik vi prd!

A to jeho:

>Tedy clovek s cistym trestnim rejstrikem.<

Je hned jasne, kam ten wul miri! Utikali jen darebaci, slusni byli ve strane, LM a BSP!

J. Lancik 11.2.2018 20:11

Samozrejme mate pravdu, minil jsem, ze pres Cedok byla sance se ven dostat, pres draty miziva. Pamatuji se, ze tenkarat se skoro z kazdeho zajezdu nekdo nevratil.

M. Lucky 11.2.2018 20:18

>Pamatuji se, ze tenkarat se skoro z kazdeho zajezdu nekdo nevratil.<

----------------------------------------------------------------------

Oooo, jak jste to mohl vedet, Rude pravo o tom nepsalo?

A tak, u StB-e?

J. Lancik 11.2.2018 22:22

Kazdy wul neco vedel a neco slysel, jen M. Lucky vi "velky h. a maly o". Vsadil bych posledni desetnik, ze jste tenkrat jeste ani nebyl na svete a ani o tech casech nic nevite. Ani o tom, ze pro vysoky pocet nevracejicich komuniste zavedli zvlastni pas ktery platil jen pro a do Jugoslavie a ven z ni na Zapad uz ne. Ja jsem tenkrat uz mel canadian passport.

M. Lucky 12.2.2018 6:19

>Kazdy wul neco vedel a neco slysel,<

Ano, jste wul! Sam jste to potvrdil! Sam jste puvodne psal: >Pro zajezdy na Zapad a do tehdejsi Jugoslavie zajistoval valuty Cedok.<

A a co ten vas Zapad?

--------------------------------------------------------------------

>Vsadil bych posledni desetnik, ze jste tenkrat jeste ani nebyl na svete a ani o tech casech nic nevite.<

To byste prohral chalupu i s plotem!

M. Zhoubný 11.2.2018 17:42

Kloním se k názoru, že ten pán chalupu na čáře koupil proto, že figuroval v PLÁNU.

Byl tam provokatér v hubertusu, ostražité obyvatelstvo a tihle pánové, kteří to lokální pinožení pozorovali s odstupem. Prostě několik vrstev vertikální struktury.

Dnes samozřejmě není doba pohovořit o své skutečné roli.

S. Vor 11.2.2018 18:23

kloním se k názoru,že obyčejný smrtelník i kdyby měl peníze tak by neměl šanci a byl by udán k prověření a k podání vysvětlení kde peníze získal.Ještě by se se zlou potázal.Tenkrát se s nikým nemazlili a to je to,co tu dvacet let postrádám.:-))

S. Vor 11.2.2018 17:32

celkem tu postrádám naprosto zásadní svědectví.proč neřekne,že koupit si chatu nebo chalupu v minulosti,tedy v té době o které píše byl vrcholný luxus,který si nemohla dovolit drtivá většina občanů.V sedmdesátých letech byly ceny nemovitostí.klasických středně velkých chat 40-60 tisíc.Umíte si představit,co to bylo za velký peníze v té době pro skoro všechny lidi? Nevěřím mu,že by byl tak křištálově čistej jako byl náš známý Standa.V nějakej bejkárně určitě jel a ani nemusel být členem KSČ nebo podobně.Kšefty,šmeliny,zaměstnanci zahraničního obchodu,vývojoví pracovníci,vedoucí ing a náměstci,pracovníci zahraničních firem i ve službách ti prachy měli.Vzpomínám na Prahu v té souvislosti,že on byl rybář,já jím jsem také a tuším,že to bylo někde v pasáži na Můstku nebo ve Vodičkově ul.byla specializovaná opravna prodejna včetně náhradních dílů firmy Shakespeare...na tehdejší dobu absolutní špička na trhu.Ceny oprav závratné,ale ti lidé to uměli dokonale.Převazovali mi nová očka na děličce

S. Vor 11.2.2018 17:34

tací lidé si uměli namastit kapsy,to samé auta,elektromechanici,to se dělali známosti.Já jsem taky jezdil na prominentní rybníky a nebylo to pro nic za nic.....:-)))

R. Stary 11.2.2018 17:21

Slouzil jsem v Kasperskych Horach. Pusobili jsme az po Zeleznou Rudu. Byla tam takova selanka, ze se ztoho jeden zblaznil a museli ho zastrelit. Pri cvicenich jsme spavali pod plachtou na "vejtrasce". Pri minus triceti stupnich jednomu zmrzla ruka. Bylo hodne zvlastnich udalosti. Kdyz horely kasarna a hasici pristroje nefungovaly, tak se hasilo mocuvkou. Je pravda, ze rybniky tam nebyly, takze nikdo ryby nechytal.

S. Vor 11.2.2018 17:46

prominte,jak tomu mám rozumět až po Železnou Rudu,když každých cca 12km někde ani ne byl barák pohraniční roty se vším všudy vybavením a měl na starost danný úsek?Není to nějak moc ?

R. Stary 12.2.2018 14:31

Byli jsme podpora pohranicni straze. Tu jsme cvicili. Nalozili nas do nakladaku a jelo se. Teren v teto oblasti byl velmi narocny.

S. Prosek 11.2.2018 16:50

selanka z rude minulosti.

M. Bilkova 11.2.2018 15:36

Co na to říct? Že soudruzi Štrougal a Jakeš si žijí spokojeně dál.Nikdo je nepotrestal. Krev na rukou jim nevadí.Další soudruzi sedí v parlamentu zvoleni jinými komunisty.

M. Pomichalek 11.2.2018 16:46

Jeste toto--jak pan Machálek popsal ty pomery v tech pohranicnich vesnicich plnych fizlu, nejak uz mne ta Zemanova vyhra ve volbach neprekvapuje.