Diskuze
Na víceletá gymnázia odchází část dětí, pro které by bylo výhodnější zůstat na základní škole
Děkujeme za pochopení.
V. Getz
Buch zda se,ze nekdo v okoli autora ma dite na gymplu a jezdi BMW pravdepodobne SUV,dle autora terenak.No tak mam v okoli par rodicu co maji dite na gymplu a kdyz vezou tak leda tak ve Felicii. Jednim z duvodu proc prchaji ze zaklady jsou deti,ktere nezvladaji zakladni vyuku a i kdyz maji poradce. Zkuste si vyuku kde mate pres 20 deti a 3 co sice maji asistenta,ale latku musite vykladat pomaleji a ty problemove deti vyrusuji,coz je problem.
K. Vážný
Syn prošel 8lG jako dítě inteligentní, ale se silnou dyslexií a dysgrafií. Dostal se na 2 ze 3 škol přímo, na 3. by se býval dostal na odvolání. Zvolili jsme gymnázium méně "literní", dynamičtější, více verbální. Na škole se cítil přijatý, uznávaný, jeden rok předsedal třídě. Šťastně dostudoval s vyznamenáním a je na VŠ. Škola se mu dokázala přizpůsobit a on zase spoustu textů naposlouchal.
Dcera zůstala na státní ZŠ a byl to děs a hrůza. Každý rok jiný matikář, a jiní kantoři, kvůli dvěma dětem s nezvládnutou integrací se prakticky neučilo. (Díky klukovi i jeho církevní základce vím, co to je zvládnutá integrace.) Hlavním cílem vedení bylo nacpat do prvního stupně maximum dětí, díky tomu druhý stupeň prakticky přišel o odborné učebny. Třídy nacpané nad limit. Třídní veřejně vykřikující, že je vyhořelý, ať mu dáme pokoj, ve stálých žabomyších sporech s jinak nefunkčním vedením.
Na gymplu se mnohé mezery ze ZŠ projevily, ač také podle známek patřila mezi nejlepší.
Máme podobnou zkušenost, syn měl ADHD, dysgrafik. Na základní škole to byl tedy silný moral. Učitelka naštvaná, vecne ho šikanovala, s ředitelkou se nedalo mluvit. Mel individuální plán, který nikdo nerespektoval.
Na druhý stupeň jsme zdrhli do jiné školy. Taky normální zakladka, ale s normálními kantory. Z kluka náhle premiant, předseda třídy. Bez asistence, jen si učitelky zvykly, že píše jako cune.
Dostal se na dvě střední školy, vybral si těžší obor a je zase mezi nejlepšími.
P. Portwyn
Mimochodem zdaleka ne každé dítě, které chodí na víceleté gymnázium, vozí rodiče do školy teréňákem. Ono to chce také někdy vystrčit nos z "Prahe" a podívat se na okresní školy.
Redaktor, který článek splácá z předsudků, dělá blbě svoji práci.
K. Vážný
Přesně. A na církevních gymplech obzvlášť, protože tam chodí i děti rodičů, kterým jde o vzdělání, ale zároveň jsou z větších rodin, takže materiálně jsou spíš na tom hůře; ač jejich rodiče patří obvykle také mezi slušně placenou inteligenci.
P. Portwyn
A víte proč, vážení redaktoři?
Protože na základkách vládne lůza. I vaší vinou, protože celou dobu bojujete proti čemukoli, co i jen vzdáleně připomíná pořádnou práci. Disciplína je pro vás sprosté slovo (viz např. poslední magazín LN), takže hurá, ať je bordel.
Jenže kdo na tohle doplácí? Děti, které možná nejsou nadprůměrně nadané, ale chtěly by se učit. Ovšem jejich spolužáci - "osobnosti", které tak obdivujete - je pracovat prostě nenechají, takže i obyčejným slušným dětem nezbývá nic jiného, než snažit se utéct na gymnázium. Kolikrát jsem vyslechl "mne to na základce i zajímalo, ale já jsem to prostě neslyšel(a)"...
Celá léta jste uvědoměle a moderně podporovali "svobodu" bez zodpovědnosti, ve skutečnosti obyčejnou zvůli. Tohle je výsledek.
A. Alda
Tak jest.
Já sice mám už děti dospělé, ale za pár roků to bude čekat vnoučata, a tak mne setrvale se zhoršující stav českého školství stále ještě rozčiluje.
Je to hodně o známostech rodičů s řediteli gymnázií, neboť víceletá gymnázia se stala pro mnoho rodičů, kteří jsou přesvědčeni o výjimečnosti svých dětí, to nejlepší co může být. Pak jsou vykuleni, když jejich ratolesti bojují s dostatečnými a jsou rádi, že vůbec zvládnou maturitu.
Bohužel, úroveň základek je děsivá. Dítě které na základce vyniká je na gymplu průměrné. Co dokazovat víc? Čím dříve se dítě dostane mezi sobě rovné tím líp. Jinak se bude na základě mučit s deb..y, a nikdy se nedostane k zajímavému učivu. Po devítce pak přijde šok když zjistí že jim ujel vlak a gymnazisty už nikdy nedohoní.