Diskuze
‚To je vše. Jsme v pr**li!‘ Poslední momenty pilotů před pádem ruského letadla
Děkujeme za pochopení.
Nebylo by řešením průběžně porovnávat údaje klasických rychloměrů (čidlo - Pitot-Prantlova trubice) s údajem rychlosti z modulu GPS?
V případě poruchy "pitotky" se indikovaná rychlost nápadně liší od údaje rychlosti z GPS! Vosí hnízdo, či přelepené, nebo zamrzlé otvory vstupů tlaků "pitotky" by se tak už při startu (a i za letu) projevily.
Bohužel, lajdáctví (zde posádky), jako u většiny nehod ... Asi měli na háku předletovou přípravu.
J. Jurax
Těžko říct ... sleduji třeba kanadský seriál Letecké katastrofy, což jsou rekonstrukce na základě vyšetřovacích protokolů a výpovědí očitých svědků. A tam jest patrno, že letecká katastrofa je takměř vždy souběhem více nepříznivých okolností.
A s těmi snímači co zamrzly - kvůli tomu se zřítil airbus A-330 Air France v roce 2009, kvůli ucpaným Pitotovým trubicím se zřítil turecký Boeing 757 v roce 1996 v Karibiku (mechanici je při delším parkování na letišti nezakryli a vosy si tam udělaly hnízdo), z téhož důvodu se v témže roce zřítil Boeing 757 peruánských aerolinek (mechanici snímače zakryli, ale před letem je opomněli sundat a posádka si toho při kontrole nevšimla) ... ve všech těchto případech piloti nezvládli nastalou situaci, neboť na to mimo jiného nebyli dostatečně cvičeni.
Z. Mikulášek
Jen hlupáčci a fanatici se posmívají cizímu neštěstí. V případě některých zdejších přispěvatelů je to sloučenina těchto politováníhodných vlastností...třeskutá směs :-P
J. Jurax
Máte pravdu.
Nicméně jak patrno, blbů a fanatiků je zde nemálo.
J. Kotala
Asi si řádně nepročetli úkony pro vzlet a že jich je. Odškodnění je v oblasti sci-fi. Létá tam kdejaký holořitník.
J. Dresler
Kdy přilétne ta blbá moucha? Čekám obhajobu ruské techniky i hrdinných lidí. Navíc včera zase něco ruského spadlo, člověk už to nestačí ani pořádně sledovat.
J. Moravec 996
Moucha letela do Prahy. zeman a jeho zumpa poskytnou hostinu. Takove obrovske houwno se jen tak nepostesti.
J. Horák 525
První dvě krátké věty v nadpise, trefně shrnují současnou situaci v Rusku.
Je vůbec možné, že by systém v letadle běžně provozovaném za různých podmínek / zima, léto / vyžadoval ruční zapnutí nějakého rozmrazování? Když se v zimě pitotovy trubice běžně ucpou námrazou?
J. Nový
Taky mě to po přečtení napadlo jako první věc. Proč to odmrazování není buď automatické nebo klidně neběží pořád?