Diskuze
KVAČKOVÁ: Přijímací zkoušky? Horší než smrt rodičů
Děkujeme za pochopení.
Je to prasárna a ne snaha o vyzkoušení, jestli děcko má na to, aby dělalo střední školu! Celý výukový systém je postižený kantorskou negramotností. Učitelé zhusta nemají základní předpoklad k učení dětí, tedy vztah k tomu a lnou spíše k penězům, než ke kantořině. Systém je naprosto špatně a dává lživé výsledky do života dospívajících.
Pane Hlosto, mně se na školském systému toho nelíbí mnoho, ale jen taková maličkost, jak dojít k nějaké změně. Není to vskutku jednoduché, zvláště, když touha po vzdělání, zejména mimo umělecké nebo humanitní obory, není dnes, jak se říká, trendy.
P. Portwyn
Prostě demagogie.
První část článku o SINGAPURU a o pocitech singapurských dětí.
Druhá část plynule navazuje povídáním o ČESKÝCH přijímacích zkouškách, jako by se od nich psalo od začátku.
Klasická křivárnička české novinářky. Miloš Zeman měl (ohledně žurnalistů) pravdu.
P. Portwyn
P. S. Tento příspěvek nebyl o MZ, ale o křiváckých praktikách českých novinářů. Kdyby to řekl Tonda Vopršálek, platilo by to stejně.
Vystudovala ksem vysokou školu s výborným prospěchem,ale dnes mám pocit, že bych nezvládla ani školu základní.Nevím,proč jsou nároky tak přemrštěné
A limitované časem. Einstein, který byl měl problémy se čtením by dnes nevystudoval ani szřední školu.Kde to jsme? Přitom naše výsledky ve srovnaní s jinými státy jsou stále horší.
Nesmysl!
My jsme používali "Bělouna" k přípravě na přijímačky na gymnázium. Dnes se z něj učí maturanti...
Jestli ten problém nebude někde jinde, paní Bilková...
Přesně tak to dopadá, když jsou ministerstvem skladbou příkladů a otázek pověřováni různí "experti", zejména takoví, kteří se vyskytují za nemalé peníze v organizaci CERMAT. Podle mne unifikace ve vzdělávání je neskutečná howadina. Skladba příkladů a otázek měla být ponechána v působnosti jednotlivých škol. Donedávna tomu tak bylo a nikomu to nevadilo. Novinka, jak se zdá, je typicky česká. Situaci komplikuje a nic neřeší.
J. Kotala
200 osmiletých gymnázií v ČR je úlet. Velká chyba, že vznikla.
A. Alda
Stačilo by jich být 77. V každém krajském městě a v Praze po jednom.
Podle toho, že málokterý žák jde na řemeslo, tak ty přijímačky až tak náročné nejsou.
Podle mne netřeba dělat žádné přijímací zkoušky. Stačí jedno pravidlo. Přijímat studenty, kteří mají na vysvědčení jen jedničky a dvojky. Trojkaře nepřijímat. A je vymalováno.
Dnes se na školu hlásí kdejaký podprůměrný až hloupý žák. Tak se to kdysi politicky nastavilo a teď chytráci neví, jak z toho ven. Přitom 50 procent žáků na střední školu naprosto nemá a to už nemluvím o školách vysokých - pokud ještě to slovo "vysokých" lze vůbec použít.
J. Kotala
Je to úsměvné, že až nový režim umožnil masový přístup žáků na gymnázia.
Přeháníte - nakonec se na nějakou střední školu dostane každý, kdo umí psát.
Jo - v Singapuru ještě platí asijský přístup ke vzdělání a k životu vůbec. Vzdělání je tam předpokladem k životnímu úspěchu, zkoušky skutečně něco zkoušejí a oddělí schopné od méně schopných a neschopných. A navíc - úspěch a neúspěch je věcí celé široké rodiny a děti se obávají rodiče (a tetičky a strýčky do 4. kolena) zklamat.
U nás?
Pfff....
Amerika i Evropa mají problém s tím,jaké množství levičáků bez praktické použitelnosti univerzity chrlí.Je třeba přiškrtit podporu soft oborů a politických neziskovek z veřejných peněz.
Zbláznil jsem se já nebo naše vysoké školy ? - https://www.facebook.com/lorencova.jana/posts/2029432047071055
P. Dostál
Přijímací zkoušky na střední školy Cermat zjevně vytváří v souladu s politickým zadáním zredukovat zájem o gymnázia a nahnat děti na učební obory. Jako obvykle přitom ignoruje důsledky. V první řadě je to další rozevření nůžek mezi sociálními skupinami - například přijímačky na osmileté gymnázium ve velkém městě víceméně není šance zvládnout bez dlouhodobé přípravy, kterou musí rodiče buď zaplatit (takže jen bohatí) , nebo udělat sami (takže vysokoškoláci). Dále pochopitelně šanci nemají děti pomalejší, s poruchou pozornosti, dyslektici apod. I když zde je vina částečně i na straně škol, zákon jim ukládá přihlížet v výsledkům jednotných přijímaček ze 60 procent, prostor pro zohlednění dalších faktorů tu zjevně je. Jenže to by bylo drahé a pracné, do toho se žádný ředitel bez podpory ministerstva školství nepustí.
R. Hanuš
Uvědomte si, že gymnázia jsou přípravou na vysokou školu a na vysokou školu by měla být přijmuta jen intelektuální elita národa.
Průměrní, či dokonce podprůměrní inženýři, doktoři atd. jsou katastrofou.
A degradace titulů, ke které u nás, ale i na západě dochází posledních třicet let je ještě větší katastrofou.
Pak jsou za elitu národa vydáváni fotbalisté, herci, zpěváci a dokonce moderátorky počasí, kteří v době, kdy Evropa vládla světu měli přízviska komedianti a cirkusáci.