Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

KLESLA: Euromarx. Klanění se marxismu je urážka čtvrtiny občanů EU

Co je špatného na Marxovi? Otázka, která nepřekvapí u člena KSČM hřímajícího na Výstavišti, ale poněkud zarazí třeba od mladého vzdělaného intelektuála. Přímo ale vyrazí dech v případě prvního muže Evropské komise. Její předseda Jean-Claude Juncker dal přesně tento postoj najevo svou včerejší řečí v Trevíru u příležitosti oslavy dvoustých narozenin autora Komunistického manifestu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DS

D. Stirský

6. 5. 2018 11:58

Odpovídat, co je špatného na Marxovi, má naopak velký smysl. Takže urážkou se spíše Kleslův článeček.

0 0
možnosti

J. Škodák

6. 5. 2018 8:43

Ve skutečností Marx a jeho přívrženci se nemohli obejít bez spravedlnosti a dopad marxismu na masy nebyl vyvolán Marxovým zřeknutím se morálního výsledku třídního boje, ale způsobem, jak si Marx a jeho stoupenci ujasnili tento morální závěr. Přednesli sociální spravedlnost jako pomstu, a aby zajistili vítězství proletariátu v třídním boji, vyvolali a podnítili třídní nenávist. Byla to třídní a rasová nenávist, která přivedla celý svět na pokraj záhuby. Bolševická revoluce a komunistická ideolgie na základě této třídní nenávisti připravila největší masakr lidstva! To jsem již zde psal k vyjádření páně Junckera. Přečetl jsem skoro celé dílo Marxe a co nejvíce odhaluje jeho povahu je jeho korespondence. Neustálé žádosti o peníze přítele Engelse, které bral jako samozřejmost, aby si nepřipadal jako žebrák. Žil na úkor jiných a to platí také o Leninovi. Je důležité také něco o tvůrcích komunistické ideologie vědět!

0 0
možnosti
TK

5. 5. 2018 23:38

Hm, kdyby měl pan Klesla "hluboké znalosti Marxe" (a ani by nemusely být "hluboké"), tak bych se nad jeho úvahami snad i zamyslel. Ale, bohužel, pan Klesla má ty nejmělčí znalosti, takové, co bych nazval školením "Mladé fronty" a proto s ním má pramalou cenu debatovat, podobně jako s jinými rychlokvašenými experty na cokoli. Když někdo (p. Klesla) něco opravdu nezná, kromě takového PŠM s opačným znamýnkem, tak s takovým člověkem se přetěžko diskutuje.

0 0
možnosti
JK

J34i70ř37í 66K74o24p98i91s

5. 5. 2018 22:30

Teď nastane další éra eurobolševického vytírání zraků na téma, jak nesouvisí marxismus s komunismem! Nedávno eurobolševici vytírali lidem zraky na podobné téma, jak islám nesouvisí s "islamismem" správně islámským fundamentalismem!

0 0
možnosti
JN

J. Nový

7. 5. 2018 8:12

Přesně!

0 0
možnosti
JN

J. Nový

5. 5. 2018 18:30

Předseda EK se klaní soše Marxe, europoslanci nedávno tleskali palestinské teroristce v europarlamentu za antisemitský projev a skoro nikomu to nevadí. Takovou EU chceme? :-(

0 0
možnosti
DS

D. Stirský

5. 5. 2018 18:14

Mnozí zapomínají, že marxismus není jen Marx. Je tu také Engels a hlavně: LENIN a STALIN. To byli zločinci, což by bylo třeba veřejně prohlásit. Třeba - když už je to taková móda - zákonem. Nejlépe nějakým nařízením EU.

0 0
možnosti
TK

5. 5. 2018 23:47

Může Nietzsche (a třeba Wagner) za Adolfa?

0 0
možnosti
G

Goeg

5. 5. 2018 16:59

Hlavne, ze Klesla cetl Kapital a zna ho. Nevi o tom lautr nic, vcetne zde diskutujicich ctenaru, kteri o tom take ocividne nevi nic. Klesla Kapital nemel nikdy v ruce a jenom zde ideologicky placa. Mohl byste nam prosim vyjmenovat ty vadne zavery Marxe v Kapitalu? Rad bych se poucil. To, ze si komousi privlastnili Marxe neznamena, ze jeho politicka ekonomie a analyza kapitalismu byly spatne. Marx je povazovan za jednoho z nejvlivnejsich filozofu vsech dob. V ankete BBC dokonce vyhral jako nejvlivnejsi filozof vsech dob, at se to ideologum typu Klesly libi ci ne. Mimochodem, nejsem komunista, nikdy jsem je nevolil a volit nebudu a nikdy jsem nebyl a nebudu clenem zadne politicke strany.

0 0
možnosti
MP

7. 5. 2018 2:25

Ano. Mne by take zajimalo jake ze to byly vadne zavery. A take by mne zajimalo kdo ze to byl podle Klesly spoluatorem Kapitalu. Klesla Marxe tak videl z rychliku, jako vetsina tech co tu na nej plivou. Ja take nejsem komunista, a nikdy jsem nikdy nebyl ani clenem SSM, KSC, ani zadne jine strany.

0 0
možnosti
DM

5. 5. 2018 13:00

Až na blbost “V době, kdy se zcela správně ohlížíme na cítění menšin a utlačovaných skupin” celkem dobrý!

0 0
možnosti
PA

5. 5. 2018 12:11

A mimochodem trochu odbočuji. Kde je v médiích zmínka o výročí Pražského povstání ? Nikde. Stejně jako nebyla zmínka o 15.3.1939. Nějak se ta výročí vztahující se k německé okupaci nehodí.

0 0
možnosti
PA

5. 5. 2018 12:14

Jestli ono to nebude tím, že by se to nehodilo do té atmosféry protiruské hysterie.

0 0
možnosti
PP

5. 5. 2018 12:01

Výstižný článek až na ten závěr. EU není protikladem socialistické ideologie, naopak se s ní postupně stále sbližuje a omezuje samostatnost svých členů a svobodu občanů. Projevy bruselných neomarxistů jsou toho jasným dokladem, tam není žádný rozpor. Je to obdobné jako když západní intelektuálové chodí s plackou Che Guevary, vraha svých politických odpůrců - ostatně pan Klesla správně vzpoměl diktátora Castra, který nebyl o nic lepší. Jen okolnosti ho na sklonku života přiměly změnit jeho politiku.

0 0
možnosti