Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Českým školám se nedaří rozpoznávat nadané děti, ministerstvo chce situaci zlepšit novou vyhláškou

Nadané děti v Česku nemají ve školách dobrou podporu. Učitelé na jejich vzdělávání nejsou systematicky připravováni a mnoho z nich neví, jak talent dítěte rozvíjet. Shodli se na tom účastníci konference Fenomén nadaných dětí, kterou v úterý v Poslanecké sněmovně pořádala vzdělávací organizace EDULAB. Stát na podporu nadaných žáků dává 0,25 procenta z peněz, které jsou určeny pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, uvedla Ivana Blažková z oddělení speciálního vzdělávání ministerstva školství.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

15. 5. 2018 19:10

Nadaný a nenadaný, aby to nakonec nesklouzlo na oblíbené a ty druhé. Myslím si, že učitel by neměl dělat mezi žáky žádný rozdíl. Měl by učit všechny a hodnotit je po zásluze. Ale především by se měl věnovat i těm, kterým to tak dobře nejde. Protože čím víc neúspěšných žáku ve třídě je , tím horší je kantor.

0 0
možnosti

R. Hanuš

15. 5. 2018 17:19

Ale vždyť se to řeší. Ruší se všechny státní vzdělávací instituce specialisované na nadané děti a relizují se programy integrace nadaných dětí mezi ty půměrné, podprůměrné a především handicapované. Tím, že se budou pokoušet porozumět blekotání retardovaných spolužáků zařazených v rámci inkluze do jejich tříd, bude jejich intelekt dostatečně stimulován.

0 0
možnosti

P. Vostrý

15. 5. 2018 18:29

Koukám, že na vás se náš vzdělávací systém opravdu vyřádil... Z vás je mi k blití.

0 0
možnosti