Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Boeing prodával bezpečnostní prvky za příplatek. ‚Nadstandard‘ nemělo ani jedno z havarovaných letadel

V půlročním rozptylu havarovala dvě letadla typu Boeing 737 Max 8. Jedno z nich patřilo společnosti Ethiopian Airlines, druhé Lion Air. Vyšetřování ukázalo, že oba modely postrádaly dva bezpečnostní prvky, které upozorňují na možné selhání systému, jenž podle jedné z vyšetřovacích verzí mohl zapříčinit obě tragédie. Firma Boeing je totiž neposkytovala v základní výbavě a účtovala si za ně peníze navíc.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

23. 3. 2019 17:36

Prostě ta letadla už jsou "moc" chytrá.

0 0
možnosti

P. Harabaska

23. 3. 2019 9:48

Co chcete? Boeing se prostě chová tržně. On to někdo zaplatí. Buď penězi nebo životy.

0 0
možnosti

23. 3. 2019 8:43

Prodávat bezpečnostní prvky za příplatek je prostě skandální. Za to by měli být zodpovědné osoby ugrilováni.

0 0
možnosti

23. 3. 2019 8:57

Nekupovat a provozovat bez je v pořádku? Funkčnost čidel je kritická pro použití MCAS, porucha čidla posílá letadlo do střemhlavého letu. Cvičený pilot vypne automatiku a nahlásí poruchu. Nezkušený se pere s robotem řízeným vadným čidlem.

0 0
možnosti

23. 3. 2019 8:07

To extra bezpečnostní zařízení jsou dva ukazatele a jedno světýlko. Ukazatele hodnot dvou čidel náklonu a dioda, která se rozsvítí, když hodnoty nesouhlasí, tzn. jedno z čidel má poruchu. Kolik takové vylepšení může stát, a co vede aerolinky k tomu, aby tohle vylepšení odmítli, když je jim nabídnuto. Dva budíky a dioda. Čímž neříkám, že Boeing neměl zahrnout tohle "extra" do standardní výbavy.

0 0
možnosti

P. Harabaska

23. 3. 2019 9:50

Pokud jde o zajištění bezpečnosti, má být takové zařízení součástí základního vybavení. Chcete si koupit auto bez brzdy? Vždyť i bez ní auto jede.

0 0
možnosti

23. 3. 2019 7:12

To nevymyslíš. Stát se něco podobného u Ruských letadel.

0 0
možnosti

P. Harabaska

23. 3. 2019 9:52

Třeba to chudákům od Boeingu nějací ruští specialisté navrhli. Tajné služby jistě najdou nějaké nitky vedoucí do Ruska.

0 0
možnosti

23. 3. 2019 5:20

Co takhle příplatek za to, že letadlu se dostalo přimontovaných křídel?

0 0
možnosti

K. Čtvrtý

23. 3. 2019 7:01

Spíš bych to viděl na počet nýtů, ekonomická verze by mohla mít nýty ob jeden, či dva. A rovněž ochrana před bleskem by mohla být za příplatek, tyhle konstrukce už dávno nejsou jen slitina, i ta je totiž těžká, takže se do rámu dává kovová "síť". :-P

0 0
možnosti

22. 3. 2019 23:09

Hosi nez tady placat nesmysly, zkuste si radeji nejdrive neco kolem toho opravdu zjistit. Ja vam to ulehcim, tady to mate primo od pilota a instruktora, jak to v realu vypada.

https://www.youtube.com/watch?v=xixM_cwSLcQ

0 0
možnosti

23. 3. 2019 8:48

Jedna věc je jasná, Boeing svojí maximalizací zisku způsobil dvě tragické nehody a někdo by se za to měl zodpovídat.

0 0
možnosti

R. Markvart

22. 3. 2019 23:09

Není to tak dávno když se drtivá většina lidí rozmýšlela, jestli si má při nákup auta připlatit za ABS. Tak nevím proč se dneska někdo diví tomu, že i letecké společnosti se rozmýšlí, jestli mají za něco připlatit, či nikoliv.

0 0
možnosti

22. 3. 2019 23:33

No, až Boeingu začnou padat desítky jejich letadel jen proto, že odběratelé si nezaplatili jakýsi předražený bezpečnostní "nadstandard", tak se může divit, že půjde do kopru...

0 0
možnosti
Foto

Penize penize a tet se rozhodnout kdo ma stavet temelin. Tady konci veskera sranda.

0 0
možnosti

22. 3. 2019 21:35

Ještěže měli křídla v základu

0 0
možnosti