Diskuze
Tragédie Boeingu 737 MAX v Etiopii se shoduje s loňskou nehodou v Indonésii, píše Wall Street Journal
Děkujeme za pochopení.
P. Bárta 150
V obou pripadech je chyba pilotu, ze situaci neumeli vyresit, jednoduse vypnutim autopilota. Tim se MCAS deaktivuje a piloti by meli zavadu MCAS umet vyresit. Stejne tak jako byla hysterie uzemnit letadla na pul ceste, je hystericka i reakce vuci vyrobci. Kdyz to umi jini piloti vyresit, meli by to umet i ti Asiati a Africane
Nejhorší na tom všem je, že alarm na chybně fungující stabilizační systém prodával Boeing za přípatek deset tisíc dolarů. Maximalizace zisku tak stála život stovek lidí. To by měl někdo sakra odskákat.
A ten stabilizační systém tam byl proto, že úprava letadla zhoršila jeho letové vlastnosti, tedy napravoval konstrukční chybu.
Upozornil vůbec někdo kupce, že tam takový problém je a co ho obchází? A piloty? Piloti Lion Air zjevně netušili, co jim to letadlo dělá, když až v té chvíli hledali v manuálu.
Takže teď nasadí alarm, který bude upozorňovat na chybnou funkci systému, který řeší chybu konstrukce...
Cca 360 mrtvých, letadla za 11,5 bilionu nesmí létat. Co s tím? Jak to řešit?
J. Křivan
Pane Ondřeji, lze oprávněně předpokládat, že pokud o té vadě Boeing věděl tak potichu intenzivně pracují na novém draku a až to zmáknou, tak budou vyrábět nové Boeingy Max 3. Jenže vloudila se chybička a Boeing je podle mne v existenčním maléru. Co mělo zůstat pod pokličkou je venku. Babo raď.
Šunt a šrot aneb létající americká rakev. To je Boeing. Nastoupit na palubu je tak trochu sebevražda.
Nechci prudit - ale neměla ta úprava být součástí řízení od začátku a nemělo by přeškolení být prostě automatické?
Jen se ptám...
Nechápu že si nekoupěj Dakoty, s DC 11 jsem letěl 2x do New Yorku a naprosto bez potíží.