SEPANG Závod v Malajsii byl kvůli silnému dešti předčasně ukončen 24 kol před cílem. Další místa za vítězem obsadili Němci Nick Heidfeld z týmu BMW-Sauber a Timo Glock s toyotou.
Piloti dostali za své umístění poloviční počet bodů, neboť neodjeli 75 procent plánovaných kol, což se naposledy stalo v roce 1991 při Velké ceně Austrálie v Adelaide. Button tak vede průběžné pořadí mistrovství světa s 15 body.
„To teda byl hodně bláznivý závod. Ještě jsem neviděl tuhle sezonu šachovnicovou vlajku, aniž bych před sebou neměl zpomalovací vůz,“ uvedl devětadvacetiletý Brit, jenž si před týdnem dojel pro vítězství za safety carem.
„Byly tu ale opravdu špatné podmínky, prakticky nebylo vidět okruh. To nebyla řeka, ale jezero,“ dodal.
Začalo se sice na zcela suché trati, jenže obloha se rychle zatahovala a brzy začaly trať smáčet první kapky. Vody přibývalo, vozy za sebou nechávaly neprůhlednou dešťovou clonu a v 31. z 56 kol vyjel na trať safety car. Krátce nato byl závod přerušen. V tu chvíli Button vedl před Glockem a Heidfeldem.
Konečné výsledky ale byly stanoveny po průjezdu cílovou čarou v 31. kole, kde bylo pořadí obou Němců opačné. „Můj technik mi říkal: ‚Jsi druhý.’ Pak jsem přišel na vyhlášení, a byl jsem třetí,“ říkal zmatený Glock, jenž vydělal na tom, že místo pneumatik na mokro nejprve nasadil gumy na přechodné počasí.
Sami jezdci už pokračovat nechtěli, protože pršet sice přestávalo, ale blížil se pro změnu soumrak. Přesto se na verdikt čekalo dál. Až po 45 minutách od zastavení závodu komisaři rozhodli, že se už pokračovat nebude a výsledky platí. „Bylo to správné rozhodnutí. Když vám safety car ujíždí o 20 sekund na kolo, poznáte, že je příliš mokro na formuli jedna,“ uvedl Button.
Brawn GP se zapsal do historie Zásluhou Buttona vyhrál nováček v šampionátu Brawn GP první dvě Velké ceny sezony. To se stalo dosud pouze jednou, v zahajovacím ročníku 1950, v němž Alfa Romeo zvítězila ve vůbec prvních dvou Grand Prix šampionátu v historii.
Příští Velká cena se uskuteční 19. dubna v Šanghaji. O pět dnů dříve se bude Mezinárodní automobilová federace zabývat protestem proti výsledkům stájí Brawn GP, Williams a Toyota, které soupeři obvinili, že používají příliš velký zadní difuzor.
***
Velká cena Malajsie
Výsledky: 1. Button (Brit./Brawn GP) 1:10:59,092 (průměrná rychlost 145,241 km/h), 2.
Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) -22,700, 3. Glock (Něm./Toyota) -23,500, 4.
Trulli (It./Toyota) -46,100 Pořadí MS po 2 ze 17 závodů: 1. Button 15 b., 2. Barrichello 10, 3. Trulli 8,5, 4. Glock 8, 5.
Heidfeld 4, 6. Alonso 4, 7.
Rosberg 3,5, 8. Buemi 2.
Pohár konstruktérů: 1. Brawn GP 25 2. Toyota 16,5 3. BMW-Sauber 4 4. Renault 4