Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Adidas věří, že mu šampionát vydělá

Česko

FRANKFURT Německý výrobce sportovního zboží zvýšil odhad letošních tržeb za prodej fotbalového zboží minimálně na 1,5 miliardy eur (asi 38,6 miliardy Kč).

Firma uvedla, že jí k lepším výsledkům pomůže mistrovství světa ve fotbale, které se koná v Jihoafrické republice. Adidas na mistrovství dodává například fotbalové míče Jabulani.

Adidas dosud předpokládal, že letošní tržby za prodej výrobků se vztahem k fotbalu se budou pohybovat kolem 1,3 miliardy eur. Z průběžných výsledků hospodaření je ale prý vidět, že nad očekávání dobře si nyní vede i jeho součást Reebok, která patří do skupiny Adidas teprve pět let.

12 týmů v dresu Adidas Adidas je ve svém oboru světovou dvojkou, první je americká společnost Nike. Kromě toho, že Adidas dodává na mistrovství světa míče, dodává dresy pro rozhodčí a vybavení pro 12 týmů včetně jihoafrického, řeckého anebo španělského.

Šéf Adidasu Herbert Hainer řekl, že celkově příznivý vliv bude mít na firmu i revalvace čínského jüanu, s kterou management počítá díky oznámení čínské centrální banky. Adidas také očekává, že v letošním roce prodá více než 20 milionů fotbalových míčů.

Adidas zlepšil výhled už v květnu, kdy se přidal ke svým rivalům, jako je Puma. Ta je třetím největším výrobcem sportovního doplňků na světě. Adidas tehdy uváděl, že letos počítá s růstem zisku na 430 až 480 milionů eur (od 11,1 až 12,4 miliardy Kč). Loňský rok naopak pro firmu nebyl úspěšný.

Konkurenční Nike na letošním mistrovství světa ve fotbale v Jihoafrické republice sponzoruje deset týmů. Puma sedm, mimo jiné také italský.

***

MADE IN CHINA * Až 90 procent trumpet zvaných vuvuzela, které se prodaly v Jihoafrické republice, pochází z čínské produkce. * Čínské firmy ovládly trh s trumpetami – které si afričtí fandové oblíbili a jež zbytek světa nenávidí – podobně jako trh se sportovní obuví či s DVD.

Autor: