Firma uvedla, že jí k lepším výsledkům pomůže mistrovství světa ve fotbale, které se koná v Jihoafrické republice. Adidas na mistrovství dodává například fotbalové míče Jabulani.
Adidas dosud předpokládal, že letošní tržby za prodej výrobků se vztahem k fotbalu se budou pohybovat kolem 1,3 miliardy eur. Z průběžných výsledků hospodaření je ale prý vidět, že nad očekávání dobře si nyní vede i jeho součást Reebok, která patří do skupiny Adidas teprve pět let.
12 týmů v dresu Adidas Adidas je ve svém oboru světovou dvojkou, první je americká společnost Nike. Kromě toho, že Adidas dodává na mistrovství světa míče, dodává dresy pro rozhodčí a vybavení pro 12 týmů včetně jihoafrického, řeckého anebo španělského.
Šéf Adidasu Herbert Hainer řekl, že celkově příznivý vliv bude mít na firmu i revalvace čínského jüanu, s kterou management počítá díky oznámení čínské centrální banky. Adidas také očekává, že v letošním roce prodá více než 20 milionů fotbalových míčů.
Adidas zlepšil výhled už v květnu, kdy se přidal ke svým rivalům, jako je Puma. Ta je třetím největším výrobcem sportovního doplňků na světě. Adidas tehdy uváděl, že letos počítá s růstem zisku na 430 až 480 milionů eur (od 11,1 až 12,4 miliardy Kč). Loňský rok naopak pro firmu nebyl úspěšný.
Konkurenční Nike na letošním mistrovství světa ve fotbale v Jihoafrické republice sponzoruje deset týmů. Puma sedm, mimo jiné také italský.
***
MADE IN CHINA * Až 90 procent trumpet zvaných vuvuzela, které se prodaly v Jihoafrické republice, pochází z čínské produkce. * Čínské firmy ovládly trh s trumpetami – které si afričtí fandové oblíbili a jež zbytek světa nenávidí – podobně jako trh se sportovní obuví či s DVD.