Jaroslav Míl, prezident Svazu průmyslu a dopravy Záchranný plán přichází pozdě a navíc je nesystematický. Příklady? EU chce prosadit klimatický balíček a zároveň zvýšit spotřebu, která vede k větší míře znečišťování. Pomoc je nabízena automobilkám ale co když budou krachovat IT firmy?
Miroslav Ševčík, ředitel Liberálního institutu Peníze neposkytuje Brusel. Jsou to peníze daňových poplatníků a pouze se zvyšuje přerozdělování. Na pomoc dosáhnou pouze velcí a silní hráči, kteří si je vylobbují. Trh by se měl očistit od kolabujících firem.
Petr Kužel, prezident Hospodářské komory ČR Je důležité, aby peníze určené na pomoc znovu nastartovaly růst. Důležitou součástí pomoci zůstává nastavení záruky za tyto finanční prostředky, aby byly dostupné podnikatelům, kteří je skutečně potřebují a také zaručí, že budou dobře investovány.
Radek Špicar, ředitel vnějších vztahů Škody Auto Finanční pomoc jistě pomůže, nelze však čekat, že celou krizi vyřeší. Důležité rovněž bude, aby bylo budoucí rozdělování férové a nediskriminační. Balíček by také měl být provázán dalšími opatřeními, například úpravami legislativy, která by firmám jinak přinesla další velké náklady.