* LN Mnozí by vaši tvorbu už ani možná nenazvali hudbou. Jak byste ji vy sám popsal?
Pokud budeme lpět na dogmatech rytmus, melodie, harmonie, potom hudba nejsme. Snažíme se tvořit a produkovat intenzivní zvuky, pozitivně agresivní hluky s příměsí tovární estetiky, kořeněné elektronickými erupcemi. Znalci to nazývají industrial/noise. V začátcích nás inspirovala tvrdost metalu, nespoutanost punk/hc, „garážovost“ a různé experimentální výboje. Inspirace nás většinou opustila s nadmírou klišé, uhlazováním a vyčerpáním daných stylů.
* LN Vydali jste novou desku. Do jaké míry je improvizací?
Nová deska Noisax Jazzostrial Fractamental, jejíž realizaci nám nabídlo lounské vydavatelství Guerilla, nepřímo čerpá z volnosti free jazzu, volné improvizace a spontánního, radostného dovádění jak s nástroji hudebními, tak i těmi, které k tomu nejsou určeny. Stejně jako celá naše tvorba i tato čtvrtá deska je plně improvizovaná. Na koncertech nám půjde o udržení nálady, kombinaci zvuků a přesvědčení posluchačů, že industriální hluk jako svébytná forma hudební kultury má smysl. Ve své podstatě to činíme již od poloviny roku 1994, kdy byl Napalmed založen.
* LN Kdo dnes tvoří Napalmed?
Aktuálně je Napalmed dvojčlenná kapela (ne projekt!). Tvoří jej MartiN. B. a RadeK. K.. Oba živě, bez playbacků, počítače, sampleru, kláves produkujeme zvuky, které jsou následně upravovány efekty a míchány do výsledné podoby hlukové stěny. Cílem je vytvořit vyváženou masu zvuku, nenudící, barevnou plazmu podporující fantazii. To vše je doplněno radostným, vyčerpávajícím, kulturním extremismem v projevu obou hráčů.
* LN Myslím, že by se k Napalmed hodily projekce, používáte je?
Dříve jsme projekci striktně odmítali, neb se nám zdálo, že odvádí posluchače od podstaty výsledku. V poslední době ale podpůrné vizualizace používáme a pracujeme na dalších. Snažíme se ovšem, podobně jako u zvuku, i v této oblasti jít vlastní cestou, a nejen „pouštět“ úryvky z filmů apod. Lidé neposkvrnění naším stylem si mohou odpočinout nejen od sledování aktérů na pódiu, ale přeneseně i od zvuku.
* LN Existuje historka o dárku, zabaleného do betonového kvádru, co vám poslal váš kolega hudebník. Jak to celé bylo?
Betonový kvádr nebyl přímo v našem držení, ale je pěkné, že jsme s obdobnými věcmi spojováni. I my se snažíme naše produkty netradičně zabalit, podpořit i ostatní smysly. Jak naším směrem kdosi kdesi prohlásil: „Když už se to nedá poslouchat, je to alespoň hezky zabaleno!“ Podobně jako u zmiňované projekce je nutné, ba až nezbytné, aby složky byly vyvážené. Jedna by měla podporovat druhou. Extra balení by neměla navyšovat cenu produktu – hledáme zvláštní materiály nebo využívat technologie D. I. Y. („Vyrob si sám“). V takových případech jsme pro.