Audi AG, vlajková značka automobilového koncernu Volkswagen, se přiblížila objemem globálního prodeje značce Mercedes-Benz. Momentálně jí na Mercedes schází 44 100 prodaných automobilů. To je sice poměrně hodně, ale na druhou stranu, ještě před rokem to bylo přes 114 tisíc vozů. Z tohoto pohledu může být vedení Audi spokojeno.
Audi se také blíží lídrovi mezi prémiovými značkami, kterým je BMW. Před rokem mělo BMW nad Audi navrch o více než 184 tisíc prodaných vozů, minulý měsíc byl tento náskok stažen téměř o polovinu a činí 93 tisíc vozů.
Audi podle všeho převzalo ambice svého mateřského koncernu Volkswagen, který veřejně vyhlásil cíl stát se jedničkou v globálním automobilovém prodeji. Zatím VW zůstává stejně jako Audi třetí, globálně jsou stále úspěšnější General Motors a japonská Toyota.
Značce BMW, která si drží prvenství mezi luxusními vozy, se podařilo prodat v listopadu přes 90 tisíc vozů a navýšit svůj prodej o 11,1 procenta vůči stejnému měsíci loňského roku.
Prodej Mercedesu vzrostl ve stejném období na více než 88 tisíc vozů, což představuje meziroční nárůst o 19,1 %. Jeho mateřská společnost Daimler navíc uvedla, že celosvětový prodej divize MercedesBenz Cars se vyšplhal až na 98 400 vozů. Divize ale zahrnuje kromě luxusních vozů Mercedes i značku městských vozů Smart, která tomuto číslu také pomohla, byť její prodej v listopadu naopak klesl, a to o 3,8 procenta.
Prodejnost Audi rostla z trojice největších hráčů nejpomaleji. Proti loňskému listopadu si značka polepšila o 8,9 procenta a prodala necelých 83 tisíc vozů. I tak ale Audi vykazuje dlouhodobě výsledky, které konkurenci znervózňují, a nehodlá proto na své strategii nic měnit. „Značka Audi se bude navzdory náročným prodejním podmínkám v roce 2009 držet svých strategických cílů a je velmi dobře připravena, jak s ohledem na produktivitu, tak na flexibilitu i schopnosti zaměstnanců,“ říká tiskový mluvčí Audi Jan Klíma. Podle něj firma VWočekává, že „Audi vyjde z této krize silnější, než kdy byla, a s těmi správnými produkty“, protože „mezi prémiovými výrobci si společnost Audi v období krize vede nejlépe“. „Společnost očekává na konci roku významný provozní zisk,“ dodává mluvčí.
V dohánění konkurence pomáhá značce Audi nejvíc Čína, kde se tento brand stal podle Klímy nejlépe prodávanou značkou luxusních vozů. Ale i prodeje MercedesBenz v Číně v listopadu prudce vyskočily, a to o neuvěřitelných 224 procent na 8500 vozů. Od počátku roku prodal Mercedes v Číně 59 200 vozů. Uvedl to manažer prodeje a marketingu společnosti MercedesBenz v Číně Björn Hauber.
Čína tak zůstává jedním z mála trhů, kde prodej aut v letošním roce prudce roste. Automobilkám zde pomáhají zvyšovat prodej i daňové úlevy a dotace, podporující nákup vozidel s nižší spotřebou paliva.
Přes dotahování na značky Mercedes a BMW zůstává Audi v globálním prodeji na třetí příčce což chce rozhodně změnit. Věří si. Za třetí čtvrtletí hlásí provozní zisk kolem 1,2 miliardy eur a očekává, že výsledky čtvrtého kvartálu budou ještě lepší. Jedním z nástrojů, který společnost také plánuje využít, je rozšíření modelové řady z osmadvaceti na čtyřicet vozů. „Budeme také pokračovat v investicích do nových produktů. Tak jako letos, kdy jsem uvedli na trh šest nových modelů,“ říká Klíma.