Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Audi už nechce být ta třetí

Česko

Boj o první příčky v prodejnosti mezi luxusními značkami vrcholí. Audi hodlá zvýšit počet modelových řad, aby se posunula z tíživé třetí příčky. Všechny značky se navíc soustředí na čínský trh, který je pro ně novodobým Klondikem.

Audi AG, vlajková značka automobilového koncernu Volkswagen, se přiblížila objemem globálního prodeje značce Mercedes-Benz. Momentálně jí na Mercedes schází 44 100 prodaných automobilů. To je sice poměrně hodně, ale na druhou stranu, ještě před rokem to bylo přes 114 tisíc vozů. Z tohoto pohledu může být vedení Audi spokojeno.

Audi se také blíží lídrovi mezi prémiovými značkami, kterým je BMW. Před rokem mělo BMW nad Audi navrch o více než 184 tisíc prodaných vozů, minulý měsíc byl tento náskok stažen téměř o polovinu a činí 93 tisíc vozů.

Audi podle všeho převzalo ambice svého mateřského koncernu Volkswagen, který veřejně vyhlásil cíl stát se jedničkou v globálním automobilovém prodeji. Zatím VW zůstává stejně jako Audi třetí, globálně jsou stále úspěšnější General Motors a japonská Toyota.

Značce BMW, která si drží prvenství mezi luxusními vozy, se podařilo prodat v listopadu přes 90 tisíc vozů a navýšit svůj prodej o 11,1 procenta vůči stejnému měsíci loňského roku.

Prodej Mercedesu vzrostl ve stejném období na více než 88 tisíc vozů, což představuje meziroční nárůst o 19,1 %. Jeho mateřská společnost Daimler navíc uvedla, že celosvětový prodej divize MercedesBenz Cars se vyšplhal až na 98 400 vozů. Divize ale zahrnuje kromě luxusních vozů Mercedes i značku městských vozů Smart, která tomuto číslu také pomohla, byť její prodej v listopadu naopak klesl, a to o 3,8 procenta.

Prodejnost Audi rostla z trojice největších hráčů nejpomaleji. Proti loňskému listopadu si značka polepšila o 8,9 procenta a prodala necelých 83 tisíc vozů. I tak ale Audi vykazuje dlouhodobě výsledky, které konkurenci znervózňují, a nehodlá proto na své strategii nic měnit. „Značka Audi se bude navzdory náročným prodejním podmínkám v roce 2009 držet svých strategických cílů a je velmi dobře připravena, jak s ohledem na produktivitu, tak na flexibilitu i schopnosti zaměstnanců,“ říká tiskový mluvčí Audi Jan Klíma. Podle něj firma VWočekává, že „Audi vyjde z této krize silnější, než kdy byla, a s těmi správnými produkty“, protože „mezi prémiovými výrobci si společnost Audi v období krize vede nejlépe“. „Společnost očekává na konci roku významný provozní zisk,“ dodává mluvčí.

V dohánění konkurence pomáhá značce Audi nejvíc Čína, kde se tento brand stal podle Klímy nejlépe prodávanou značkou luxusních vozů. Ale i prodeje MercedesBenz v Číně v listopadu prudce vyskočily, a to o neuvěřitelných 224 procent na 8500 vozů. Od počátku roku prodal Mercedes v Číně 59 200 vozů. Uvedl to manažer prodeje a marketingu společnosti MercedesBenz v Číně Björn Hauber.

Čína tak zůstává jedním z mála trhů, kde prodej aut v letošním roce prudce roste. Automobilkám zde pomáhají zvyšovat prodej i daňové úlevy a dotace, podporující nákup vozidel s nižší spotřebou paliva.

Přes dotahování na značky Mercedes a BMW zůstává Audi v globálním prodeji na třetí příčce což chce rozhodně změnit. Věří si. Za třetí čtvrtletí hlásí provozní zisk kolem 1,2 miliardy eur a očekává, že výsledky čtvrtého kvartálu budou ještě lepší. Jedním z nástrojů, který společnost také plánuje využít, je rozšíření modelové řady z osmadvaceti na čtyřicet vozů. „Budeme také pokračovat v investicích do nových produktů. Tak jako letos, kdy jsem uvedli na trh šest nových modelů,“ říká Klíma.

Autor:

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...