Podle analytika Broker Consulting Jana Šimka loni plnilo média téma hospodářské krize, a když stát nezavedl šrotovné, musely automobilky podporovat prodej masivními marketingovými akcemi, které prodej krátkodobě zvýšily.
„Tato situace však pravděpodobně nebude trvat dlouho a problémy s poptávkou se mohou vrátit jako bumerang, protože automobilový trh je přesycený. V současné době lze zájemcům o koupi nového auta doporučit: Kdo si počká, ten se dočká. Není vyloučeno, že ekonomika zažije druhou vlnu krize a ceny aut se dostanou výrazně níže než v současnosti,“ uvedl Šimek. Podle části odborníků ale auta již příliš zlevňovat nebudou, protože marže prodejců jsou na hranici pro přežití. Zřejmě nejvíce mezi nejprodávanějšími značkami zlevnila automobilka Hyundai. Ta v současnosti doprodává loňský model i30 se slevou 95 tisíc korun, tedy od 209 900 korun.
Hyundai nabízí v akci také skladové vozy Accent s bonusem 80 tisíc korun, cena vozu tak začíná na 189 900 korunách. Matrix zlevnil o 50 tisíc na 249 900 korun.
Největší hráč na trhu, Škoda Auto, nabízí model Fabia v nejvyšší verzi výbavy Elegance se slevou 20 tisíc korun, u fabií se čtyřválcovým přeplňovaným motorem TSI zákazníci ušetří 10 tisíc korun.
Volkswagen nyní mimo jiné poskytuje na modely Golf zvýhodnění až 40 tisíc a na Scirocco až 60 tisíc korun. Pro Touareg pak lze pořídit výbavu se slevou 192 700 korun. Peugeot prodloužil do konce srpna akční nabídku, v rámci které poprvé v historii snížil cenu pětidveřové varianty 206+ pod 200 tisíc korun a model 308 prodává pod 300 tisíc korun.
Jeden z nejprodávanějších vozů nižší střední třídy, Ford Focus, je od července levnější ve většině provedení o 30 tisíc korun.