Zavádění šrotovného v Evropě zároveň zvýšilo zájem o menší a levnější vozy. Těmto zákazníkům jdou naproti například Fiat 500 kabrio, nový Chevrolet Spark anebo třídveřové Hyundai i20. Na nízkou spotřebu láká třeba nový Volkswagen Polo, který měl v Ženevě světovou premiéru. Jeho koncept BlueMotion slibuje spotřebu 3,3 litru na 100 kilometrů a emise oxidu uhličitého v průměru 87 gramů na kilometr.
Výrobci zavádějí technologii, která sama vypne motor Stále více značek do svých vozů zavádí technologii nazývanou start/stop, která sama vypne motor vozu například na křižovatce či při stání v zácpě. Tuto technologii nabízí u některých modelů například Volkswagen, Seat, Peugeot, zavádí ji Hyundai, ale i Land Rover. Samostatnou kategorií jsou vozy s hybridním pohonem, kde se za hlavní konkurenty považují Toyota Prius a nová Honda Insight. Ještě dál šli výrobci elektromobilů. Auta do zásuvky již má Smart nebo Mini. Příští rok je chce sériově vyrábět Opel nebo Peugeot.
Výrazně zaměřené na ekonomičnost provozu a ekologii jsou i expozice Volva nebo BMW, které propaguje svůj program EfficientDynamics na snižování spotřeby u všech svých modelů. Škoda rozšířila svou řadu Greenline i o octavii s motorem 1,6 TDI.