26. září 2018 19:53 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Babiš považuje zaslání textu do Lidových novin za chybu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 55Diskuse
Premiér ČR Andrej Babiš. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Premiér ČR Andrej Babiš. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Praha  Premiér Andrej Babiš (ANO) považuje za chybu, že jeho asistentka odeslala do redakce Lidových novin (LN) text, který podporoval jeho stanovisko v otázce syrských sirotků. Uvedl to v rozhovoru pro Frekvenci 1. List, který patří do svěřenského fondu předsedy vlády, kvůli tomu hodlá opustit několik novinářů včetně známé reportérky Petry Procházkové. Důvodem byly obavy z politického ovlivňování obsahu LN.

„Byla to chyba, ale my žádáme o zveřejnění v názorech i jiné deníky. Je to problém, že tam je vlastně to kvazi-vlastnictví, které ale není vlastnictví přes ten svěřenský fond,“ uvedl Babiš. „Kdybych to dal do jiných novin, tak by to bylo v pohodě, ale to mě mrzí, nebyl to účel. Není pravda, že je ovlivňuji,“ dodal.

Web Lidovky.cz sporný text, který mu poskytl úřad vlády a který byl podepsán údajnou lékařkou Taťjanou Horákovou, publikoval minulý týden. Stáhl ho poté, co se objevily pochybnosti o existenci autorky i organizace Mezinárodní dětský kříž, kterou se zaštiťovala. Šéfredaktor Lidových novin István Léko se později za zveřejnění textu omluvil. „Chci kategoricky prohlásit, že práce novinářů v Lidových novinách a na serveru Lidovky.cz nebyla a nebude pod politickým vlivem,“ uvedl také.

Podle Procházkové je ale problém samotný fakt, že do redakce Lidových novin přišel z úřadu vlády text, který se nevztahuje k samotné činnosti kabinetu. Spolu s ní oznámili odchod redaktoři zahraniční redakce Ivana Milenkovičová a Milan Rokos. Konec spolupráce s listem ohlásil i fejetonista Martin C. Putna.

Lidové noviny - stejně jako Mladou frontu Dnes - vydává vydavatelství Mafra, které patří do skupiny Agrofert. Tu její vlastník Babiš loni převedl do svěřenského fondu.

ČTK
  • 55Diskuse