Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Barrandovský most se plně otevře v úterý, silničáři dokončují opravy. O sankcích zatím není rozhodnuto

Česko

  10:37aktualizováno  10:50
V pondělí 17. října se po první fázi oprav otevře Barrandovský most. Během dne budou ještě silničáři odstraňovat provizorní dopravní značení, plně průjezdný bude v úterý, uvedl náměstek pražského primátora Adam Scheinherr. Most se opět začne opravovat v březnu 2023.

Podívejte se i na naše další nekonečné přenosy

Sledovat na iDNES.tv

„Práce na jižní části mostu budou dokončeny z neděle na pondělí, poté se budou ještě dodělávat některé práce na severní části, které skončí v noci z pondělí na úterý. Máme dokončeny všechny vrstvy vozovky a dodělány budou detailní práce na dopravním značení nebo odvodňovacích kanálcích,“ řekl Scheinherr.

Upraveno bude také značení na mostě. Technická správa komunikací hlavního města Prahy vyznačí ve směru ze Smíchova do Braníku levý jízdní pruh pouze pro vozidla, která most přejedou a budou pokračovat po Jižní spojce, a nepůjde tak z tohoto pruhu odbočit do Modřan. Nejvyšší povolená rychlost v něm bude 80 kilometrů v hodině, což je o 30 více než ve zbylých pruzích. Cílem je zlepšit dopravu na mostě a zamezit kolonám.

Původně se měl most pro řidiče zprůjezdnit 2. září, pak se termín posunul na 29. září a do třetice se mluvilo o 10. říjnu. Ani do tohoto data se však opravy nestihly.

Zda a v jaké výši bude město prostřednictvím své firmy Technická správa komunikací (TSK) uplatňovat po stavební firmě Porr možnou pokutu za zpoždění oprav, zatím nebylo rozhodnuto.

Na Facebooku Scheinherr informoval, že pro cyklisty se se most otevře až 1.listopadu. „Na programu jsou ještě sanační a jiné práce,“ napsal.

Druhá etapa oprav, tentokrát severní poloviny jižního mostu, začne v březnu 2023. Dopravní omezení jsou plánována v délce 92 dní, a to od května 2023. V každém směru budou dva pruhy průběžné a jeden pruh odbočovací.

Na pětiletých opravách mostu, které mají vyjít na 594,5 milionu korun, pracuje stavební firma Porr. Správcem stavby je konsorcium firem IDS Praha, společnosti Contract Management a VIS. Tyto tři subjekty společně dohlížejí na opravy.

Rekonstrukce mostu začala letos 16. května. Dělníci nejprve demolovali nájezdovou rampu ze Strakonické ulice, odfrézovali vozovku a odstranili římsy, zábradlí a izolace.

Kvůli vynuceným úpravám projektu bylo v létě dokončení oprav posunuto o 27 dní. Důvodem zpoždění je podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra mimo jiné to, že armatur v mostě je více a jsou silnější, než se očekávalo. Podle Scheinherra projekt uváděl 25milimetrové armatury, jenže v mostě jsou 32milimetrové.

Předimenzovanost Barrandovského mostu se pak ukázala i na tom, že v něm místo patnácticentimetrové vrstvy živice byla vrstva dvakrát silnější.

„To most zbytečně zatěžovalo, takže jsme se rozhodli, že vrstvu živice už v původní tloušťce neobnovíme. Místo toho zbylých 15 centimetrů doplní vrstva vysokopevnostního betonu,“ popsal Scheinherr.

Autor: