Ministr dopravy spolupráci potvrdil: „Vůči aktivitám různých občanských sdružení jsem velmi ostražitý, ale chci učinit všechno pro to, abychom spolu uměli mluvit. Jestli se nám to povede, nebo ne, to je otázka. Považuji to ale za natolik zásadní a kritický bod, že chci nad ním mít osobní dohled.“
Nový poradce by se mohl Bártovi velmi hodit. Patrik by totiž chtěl ve své nové poradenské funkci využít zkušeností z dlouhého boje proti D8 a ministrovi poradit, kudy má vést nové silnice, aby se do podobných problémů nedostal. „Máme nástroje a víme, jak stavbu silnice ovlivnit a její schvalovací řízení natáhnout. A také víme, že v těchto případech je daleko rychlejší a levnější vést silnici jinudy. Cílem naší spolupráce je upozorňovat ministra na právní a ekologická rizika,“ říká Patrik.
Ministerstvo ho bude za jeho poradenské služby platit. Kolik peněz Patrik dostane, ale v tuto chvíli neví ani on, ani ministerstvo.
Pokračování na straně 2
Ministr Bárta zaměstnal „ekoteroristu“ Patrika
Dokončení ze strany 1
Angažování Patrika by mohlo pomoci urychlit výstavbu dálnice D8. „U té dálnice jsme už začali hledat kompromisní cesty, aby dostavba proběhla standardním způsobem a aby se to nějak urychlilo. Třeba nedojde ani na připravované žaloby,“ říká Patrik. Šéf Dětí Země se zatím s ministrem sešel pouze jednou, a proto netuší, co bude jeho prvním úkolem. Chtěl by se ale podílet na návrhu rozpočtu dopravního resortu na příští rok. „Ministrovi hodlám předložit seznam staveb, u jejichž výstavby jsou právní rizika, jejichž příprava není dotažená, a proto by měla být jejich výstavba pozdržena,“ říká. „Budu se snažit, aby se stavěla díla, která jsou nezbytně nutná. Aby se bralo v úvahu více variant tras komunikací. A aby názory občanských sdružení nebyly válcovány jako nepodstatné,“ pokračuje. U některých víceproudých silnic chce Patrik Bártovi navrhovat jejich levnější variantu. Týká se to například silnice R52 z Brna přes Mikulov na rakouské hranice. „Podle propočtů dopravních intenzit tam není do roku 2040 potřeba stavět dálnici. Jinak řečeno je zbytečné tam vyhazovat 8 miliard korun,“ tvrdí Patrik. A Bárta takové plány kvituje: „Já vítám to, že diskuse s Patrikem není jen o ekologii, ale i o tom, jak tu stavbu maximálně zlevnit.“