„Podle informací magistrátu zveřejněných na začátku srpna má stát Blanka 36 miliard. To je téměř o polovinu více oproti původní ceně tunelu, kterou bývalý primátor garantoval lidem. Pavel Bém by měl konečně přiznat, ze nedodržel svůj slib a Pražanům se omluvit,“ říká Vít Masare z iniciativy Auto*Mat.
ČTĚTE TAKÉ: |
Sázka vznikla v roce 2007, kdy Bém slíbil, že účet za pražský tunel Blanka nepřesáhne 21 miliard. Magistrát na začátku srpna vyčíslil konečnou částku na 36 miliard. Pavel Bém to ale odmítá a tvrdí, že jeho závazek stále platí, zatím ale není konečná cena tunelu známá. "Také nemohu nést zodpovědnost za případná prodražení způsobená současným či minulým vedením města," dodal pro Lidovky.cz bývalý primátor.
Kdy, a jestli vůbec, dojde na splnění 50 hodin veřejně prospěšných prací tak není jisté. Iniciativa opakovaně Béma vyzvala, aby porušení svého slibu uznal. Výzvy však odmítá. Ale nabídky k brigádě se množí. Podle některých návrhů by mohl například řídit dopravu na vytížené křižovatce U Bulhara, pomáhat cyklistům vynášet kola do schodů u přerušené cyklostezky ve Vysočanech nebo čistit odpadní stoky. Podle slibu čeká Béma 50 hodin
Návrhy mohou fanoušci iniciativy posílat na sociálních sítích Facebook nebo Twitter, také mohou psát přímo na web Auto*Matu. "Když může lézt po svazích Mount Everestu, může jezdit vzadu na popelářském voze," zní jeden z návrhů. Jiní navrhují také sázení stromků nebo lepení skartovaných dokumentů magistrátu.
Co navrhují lidé, aby Bém vykonával
|