Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Pražané: Ať "veřejně prospěšný" Bém sází stromky nebo čistí stoky

Česko

  10:35aktualizováno  11:31
PRAHA - Za prohranou sázku ohledně konečné ceny tunelu Blanka by mohl Pavel Bém například převádět lidi přes nebezpečné křižovatky nebo čistit odpadní stoky. Navrhují to lidé v anketě iniciativy Auto*Mat, která vyzývá bývalého primátora, aby svou chybu ohledně předražení projektu přiznal.

„Podle informací magistrátu zveřejněných na začátku srpna má stát Blanka 36 miliard. To je téměř o polovinu více oproti původní ceně tunelu, kterou bývalý primátor garantoval lidem. Pavel Bém by měl konečně přiznat, ze nedodržel svůj slib a Pražanům se omluvit,“ říká Vít Masare z iniciativy Auto*Mat.

ČTĚTE TAKÉ:

Sázka vznikla v roce 2007, kdy Bém slíbil, že účet za pražský tunel Blanka nepřesáhne 21 miliard. Magistrát na začátku srpna vyčíslil konečnou částku na 36 miliard. Pavel Bém to ale odmítá a tvrdí, že jeho závazek stále platí, zatím ale není konečná cena tunelu známá. "Také nemohu nést zodpovědnost za případná prodražení způsobená současným či minulým vedením města," dodal pro Lidovky.cz bývalý primátor.

Kdy, a jestli vůbec, dojde na splnění 50 hodin veřejně prospěšných prací tak není jisté. Iniciativa opakovaně Béma vyzvala, aby porušení svého slibu uznal. Výzvy však odmítá. Ale nabídky k brigádě se množí. Podle některých návrhů by mohl například řídit dopravu na vytížené křižovatce U Bulhara, pomáhat cyklistům vynášet kola do schodů u přerušené cyklostezky ve Vysočanech nebo čistit odpadní stoky. Podle slibu čeká Béma 50 hodin

Návrhy mohou fanoušci iniciativy posílat na sociálních sítích Facebook nebo Twitter, také mohou psát přímo na web Auto*Matu. "Když může lézt po svazích Mount Everestu, může jezdit vzadu na popelářském voze," zní jeden z návrhů. Jiní navrhují také sázení stromků nebo lepení skartovaných dokumentů magistrátu.

Co navrhují lidé, aby Bém vykonával

  • Měl by lepit skartované dokumenty magistrátu.
  • Ať chodí jako Anděl kolem magistrály a rozdává letáky o alternativních způsobech dopravy.
  • Podzemní stavby má rád, na veřejnosti by se asi po svých zásluhách ukazovat nechtěl, takže čištění odpadních stok mi připadá přiměřené.
  • Sázení stromků by pan Bém mohl skousnout a vlastníma rukama podpořit.
  • Vyřizování papírů při žádání o povolení cyklojízd.
  • V cyklistickém dresu bych ho postavil na nejfrekventovanější místa v Praze, vždy na pár hodin, do ruky transparent nasměrovaný k projíždějícím autům s nápisem „Příště jeď na kole! Díky, Pavel Bém“.
  • Mohl by doručovat zásilky po městě na kole během dopravní špičky jako messenger.
  • Montér nájezdů a sjezdů u chodníků s vysokými obrubníky, aspoň v centru.
  • Když může lézt po svazích Mount Everestu, může jezdit vzadu na popelářském voze.
  • Mě by se líbilo, kdyby opravdu pracoval. Pomáhal v nějakém zdravotnickém zařízení, sběrném dvoře, u dopravního podniku. Kdyby rozvážel po Praze obědy pro seniory, co jsou nemohoucí.
  • Měl by hodiny odpracovat při čištění látkových sedaček v tramvajích.
  • Bém by měl jít v noci hlídat do parku u Hlavního nádraží.
  • Během těch 50 hodin by měl řídit dopravu u Bulhara.
Autor: