„Hodláme pokračovat ve zvyšování maloobchodního prodeje skupiny BMW v Rusku,“ řekl šéf prodeje a marketingu společnosti Ian Robertson. „V roce 2009 hodláme prorazit hranici 20 000 vozů,“ dodal.
Firma BMW zároveň uvedla, že automobily vyšší a luxusní třídy se na jejím prodeji v Rusku podílely více než dvěma třetinami. Společnost vyrábí kromě automobilů se značkou BMW rovněž superluxusní limuzíny Rolls-Royce a malé vozy Mini.
Celosvětový prodej automobilky BMW se loni snížil o 4,3 procenta na 1,436 milionu vozů. V samotném prosinci se prodej propadl dokonce o 26 procent na 112 423 vozů. Poptávka po automobilech je nyní pod tlakem, protože světová finanční krize vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry.
Automobilka BMW minulý měsíc oznámila, že v únoru a březnu zkrátí pracovní dobu zhruba 26 000 zaměstnanců v německých továrnách. To má snížit produkci o přibližně 38 000 vozů.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava