V pražské MHD posílí metro, noční linky budou začínat devítkou![]() |
„Požadujeme, aby nová vláda v rozhodnutí řekla, že má jít o navazující stavbu na modernizaci železničního uzlu,” řekl deníku dopravní náměstek brněnského primátora Matěj Hollan.
Soupravy metra by měly obsloužit celkem patnáct zastávek, z nichž sedm by mělo být pod zemí. Metro by mělo propojit nejen okraje města ale i Tišnov a Slavkov, mezi nimiž by jezdilo v půlhodinovém intervalu. Brňanům by mělo časově zkrátit cesty na polovinu.
Politici o severojižním kolejovém diametru jednali jen pár dní před zveřejněním studie proveditelnosti nového brněnského nádraží. Obě stavby spolu totiž úzce souvisí a podle slov politiků je třeba je zkoordinovat. Návaznost nádraží na metro se však ve studii neřešila.
„Už jsme zadali projekční přípravu jeho napojení na nové nádraží. Diametr podporujeme a vidíme v něm velký potenciál,” uvedl pro MF Dnes krajský náměstek pro dopravu Roman Hanák.
Role státu je v tomto případě klíčová, protože ani Brno, ani kraj nejsou schopni tuto investici zaplatit.
Náměstek brněnského primátora pro dopravu Matěj Hollan (Žít Brno) v podvečer pro server iROZHLAS ale uvedl, že Brno se nesnaží vybudovat klasické metro, ale podle něj chce mít obdobu berlínské městské a příměstské železnice S-Bahn. Stavbu by podle Hollana měl zaplatit stát. „Nebavíme se o uzavřeném systému, na který si chceme vyřvat peníze. Jenom chceme po státu, aby postavil další železnici, a doufáme, že se nám to povede,“ řekl serveru iROZHLASu Hollan.