Diskuze
Budoucí učitelé se špatně učí. Chystá se reforma vysokoškolské přípravy kantorů, má dodat větší prestiž
Děkujeme za pochopení.
M88i11r59e79k 54B18á30r82t88a
Od 89. nedělají nic jiného než reformy a výsledky jsou horší a horší. Nepovolají zpátky komunistického ministra školství?
I78n12g49.50P35a91v74e12l 13P38o97ř86í23z94e46k
Na to, že je málo praxe přišli brzo..páni docenti...kteří mnozí nevylezli ze svých vysokoškolských škamen od dob svého studia. V prvním ročníku VŠ je jeden týden praxe a to určitě ještě náslechy!!!!! Kde je řídící práce s třídnicí, třidnictvím, vedení účetnictví ve třídě atd., praktická psychologie atd. Student VŠ pedagogické by se měl učit v praxi a v lavicích. Proč nejezdí obor Tv na lyžařské výcviky se školami?? To je problém? To si radši zajedou zalyžovat do Rakous a ne se starat 24 hod a noc o děti. Proč neřeší slaďovací(stmelovací) kurzy studenti VŠ na začátku roku?? Protože se celá soustava VŠ, středních škol odtrhla od praxe!!
S64a70r20a 65B16e11n60y27o37v60a
Přesně. My jsme bez absolvování turistického, lyžařského , plaveckého kurzu nemohli k maturitě. Nemluvě o zkoušce z dramatiky, zpěvu, hry na dva nástroje, Každý rok měsíční praxe , souvislá a poslední ročník tuším jeden den v týdnu po různých typech škol. Spgš. Proto řada z nás šla okamžitě po škole učit na 1. stupeň. Bohužel většina z nás musela , pokud nedostudovali , odejít. Mě to vždycky víc táhlo k té družině, takže já jsem nakonec ráda za místo v družině, ikdyž i tady už to za moc nestojí:(
P50a51v47e71l 59I40n90d47r62s97t
Ještě před takovými dvaceti třiceti lety patřilo naše školství na špici v Evropě. Takže kde se stala chyba? Proč je najednou prezentováno, že žáci nejsou dostatečně vzdělaní, že jejich vědomosti nejsou nikterak valné, že učitelé se ve školách špatně učí jak učit? Kdo ten systém tak "rozdrbal", proč jsou ve školách v rámci inkluze žáci špatně vzdělavatelní? K čemu jsou všechny ty slavné neziskovky ohledně vzdělávání, když jsou jejich výsledky tak mizerné?
J39i63r39i 69M66a90c87h14o91t86k11a
Změnily se dvě věci: preference společnosti a potřeby na absolventy.
Před 30 (před 20 už ne) patřilo vzdělání k možnostem, jak získat společenskou prestiž. Pro mnohé často jedinou.
A pokud jde o druhý bod, on už Jaroslav Žák ústy studenta Jindry Benetky kritizoval podobu školství (v 30. letech!) a dnes je ta propast ještě mnohem větší. Pokud vás toto téma zajímá, zkuste nahlédnout zde: https://machotka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=733605
S87a63r43a 52B53e58n72y32o71v10a
Po lidech , kteří pracují ve škole /jsou to i vychovatelky, Asistenti apod./ se chce aby měli odpovědnost ministerstva armády. odpovědnost za životy. Zpracovávat agendu podobnou menšího ministerstva a poslouchat a plnit nařízení jak v armádě. Armádní dril pro lidi , po kterých by se mělo chtít hlavně kreativní myšlení . Ve školství jsme 40 let +- učitelka, vychovatelka, asistent a situace je rok od roku horší . Vyhláška vyhnala staré praktiky z učitelských ústavů a střední pedagogické, ale právě oni měli mnohem více praxe a didaktiky než dnešní studenti s tituly. I zkoušky na SPgš byly o schopnosti, mluvit, cvičit, zpívat, hra na nástroj .+ povinné přijímačky. Dnes jsou testy na VŠ podobné a je jedno kam jdete . Když pak vidíte absolventy , kteří tápou jsou někdy pro zlost než pro užitek, tak je Vám k pláči
V88á33c96l40a33v 59V65y65s48u56š31i56l
Příprava učitelů u nás připomíná autoškolu, kde se učí řídit auto, ale už ne dopravní značky. Nároky na práci učitele nebývale stouply. Nejen co se týká výuky, ale hlavně toho ostatního. Musí se orientovat v právním prostředí, znát svou pozici vůči žákům a rodičům, vědět, co po nich může a nemůže chtít. Spousta agendy se vede online ve složitých počítačových programech. Chce se po něm, aby řešil řadu výchovných i sociálních problémů žáků, přitom jeho pravomoci nesahají mimo areál školy. Je to velmi náročná práce. Jenom umět učit nestačí. V zemích s nejkvalitnějším školstvím proto pedagogické vysoké školy patří k těm nejprestižnějším, dostat se na ně je obtížné a úroveň přípravy a následné finanční ohodnocení tomu odpovídá. Pokud je u nás studium učitelství volbou z nouze, vypovídá to hlavně o kvalitě našeho školského systému. Jeho nastavení je věcí státu. Studenti, které nikam jinam nevzali, za to nemohou.
M14e35t17o79d94ě48j 19D71a22n44ě73k
Na úroveň studia si stěžují medici, nedostatečnou úroveň a znalosti vidíme u mnohých novinářů, atp. Není to také tím, že vysokých škol příliš mnoho?
A49l63e82š 38P17e86r42o74u39t35k38a
Ano je to tak. Nárok na VŠ vzdělání bylo uzákoněno. Dnes jde vše do kytek a kde kdo má ing. Dr. ale jejich uroveń je na hraně mezi učilištěm a průmyslovkou. Degenerace dál pokračuje a pokračovat bude, s příchodem pozitívní diskriminace. Nebude to o tom kdo co umí, ale jaký je.