Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Cenu Sexistické prasátečko dostal brněnský noční klub

Česko

BRNO Billboard s téměř nahou dívkou ve vyzývavé póze lákající k návštěvě brněnského nočního klubu zvítězil o víkendu v celostátní soutěži o sexistické prasátečko. To organizátoři udělují autorům nejsexističtější reklamy.

Obří fotografie láká přímo před sídlem klubu v brněnském Belvederu. Účastníci ankety pořádané brněnským hnutím Nesehnutí ji na desetibodové stupnici ocenili 9,5 bodu. A pořadatelé vítězi slíbili sošku ošklivého prasátka.

Soutěž byla pro majitele klubu Františka Divokého včera překvapením. „Nicméně z vítězství máme radost,“ uvedl. Na reklamě totiž nic závadného nevidí. „Má erotický nádech, to je jasné. Ale myslím, že není vulgární ani urážlivá a že se může líbit,“ dodal.

Brňané se nad reklamou před Belvederem už příliš nepozastavují. „Co jiného by mělo lákat do erotického klubu?“ ptal se včera mladší muž. Další kritizovali její blízkost k parku Lužánky, kde funguje i dům dětí. To, že billboard vzbuzuje tolik nevůle, si ale majitel klubu vysvětluje jinak. „Hlavně je tu blízko domov důchodců,“ podotkl.

Snahou organizátorů soutěže je podle jejich slov upozornit, že některé reklamy mohou urážet, aniž si to propagovaní uvědomují. Mezi dvěma desítkami kandidátů byl třeba billboard autobazaru se starší ženou ve spodním prádle, pod níž stál nápis Nebojte se ojetých vozů od nás. Další reklama, lákající klienty do nožířství, hlásala: U nás nabroušené... přeřízne vše. Dokreslovala ji ležící postava nahé ženy. Druhé místo nakonec získala reklama skladu alkoholu v České Lípě: zobrazuje nahou dívku zdvíhající sud s pivem.

Kristýna Pešáková z Nesehnutí zdůrazňuje, že v sexistických reklamách je prý žena redukovaná na pouhé tělo, což upevňuje stereotypy o společenských rolích a schopnostech mužů a žen.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!