Oznámil to na svých internetových stránkách Spolkový úřad pro vyšetřování leteckých nehod (BFU), který havárii zkoumá. Zda byl tento manévr příčinou neštěstí, úřad neuvádí.
Při manévru, který podle německých vyšetřovatelů letadlo provedlo, se stroj ve vzduchu otočí o 360 stupňů okolo své podélné osy. BFU doporučil českému Úřadu pro civilní letectví nařídit kontrolu letounů poškozené společnosti a zlepšit kulturu dodržování bezpečnosti leteckého provozu.
Havarované letadlo mířilo 14. února z Prahy do Švédska. Krátce po vlétnutí do německého vzdušného prostoru zmizelo z radarů a jeho trosky pak byly objeveny v těžko přístupném terénu v pískovcových skalách v Saském Švýcarsku pár kilometrů od Hřenska. Při pádu zahynuli Češka a Slovák, kteří byli na jeho palubě.
Cessnu provozovala společnost Time Air. Té ho pronajal majitel letadla, známý podnikatel Antonín Charouz, který na palubě ale nebyl.