Prostá je již střecha nejlevnějšího „otevíracího“ Renaultu. Pokud ji chcete sundat, prostě se elektricky otočí kolem svého centrálního kloubu za vašimi zády, pod odklápěcí víko kufru. Jednoduché, účinné.
Francouzská značka však není ta, která tuto dokonale jednoduchou a účinnou koncepci vymyslela. Spíš okopírovala a pozměnila. Podobně řešenou střechu poprvé představilo italské designérské studio Pininfarina ve své koncepční studii Volá již v roce 2001 a pak ji využila omezená série Ferrari 575M Superamerica. Ale nejsou to úplně stejné střechy. Renault ukládá svůj střešní díl pod zadní kryt kufru, který se musí nejprve otevřít, než pod něj střecha zajede. I tak celá akce trvá velmi krátkých dvanáct sekund. Pak je již třeba ji jen manuálně zajistit rychlým otočením střešního zámku.
Wind si tak můžete rychle „otevřít“ třeba při čekání na semaforech, stačí zatáhnout ruční brzdu a podržet tlačítko. Složená střecha na rozdíl od běžně používaných a mnohem složitějších pevných skládacích navíc neomezuje zavazadlový prostor, který je skoro stejně velký jako v malém Renaultu Clio.
Vadit může jen objemné a těžké víko kufru Windu. Wind znamená v angličtině vítr, což je hezké pojmenování pro otevřené auto. Navíc v některých případech výstižné. Vyšší postavy si v malém Windu užijí větru ve vlasech dostatek. Pokud je jejich hlava nad jeho horním rámem, nedokáže přední sklo proud vzduchu zcela odklonit. Menším pasažérům tento kupé-roadster účes neupraví.
Slovo roadster je namístě, přestože Renault svoji novinku schizofrenně nazývá „coupé roadster cabrio“. Do Windu se vejdou jen dva pasažéři. To není nevýhoda, žádný takto malý kabriolet nepobere čtyři dospělé v alespoň relativním pohodlí, ve kterém by mohli přečkat delší cesty. Dvojice si užije dostatek prostoru ve všech směrech a originální, dejme tomu „funky“ interiér.
Zábava bude i za volantem.
Automobilka pro tento vůz použila mix techniky ze svých standardních i sportovních modelů.
Wind má upravený podvozek minulé generace Clia, ovšem naladěný právě sportovním oddělením. Je to znát. Někomu se může zdát tvrdší, ovšem při rychlé jízdě neposkakuje ani na rozbitých silnicích a velmi ochotně se vrhá do zatáček. Na úzkých klikatých silničkách dokáže být Wind velmi hbitý – i díky své nižší hmotnosti, tuhé karoserii a při řízení s troškou citu.
Relativní jednoduchost vozu se projevila na jeho ceně. Nejlevnější Wind začíná i s docela štědrou základní výbavou na částce těsně pod hranicí čtyř set tisíc korun a šestnáctistovka je o padesát tisíc dražší. Navíc by se na jednoduché střeše časem nemělo mít co porouchat. Zkrátka jednoduchost... ?
Srovnání s konkurencí
Rozměry
Zavazadlový prostor
Hmotnost
Motor
Výkon
Zrychlení 0–100 km/h
Nejvyšší rychlost
Komb. spotřeba
Cena
Renault Wind 1,6
3833x1689x1381 mm
270 l
1173 kg
zážehový 4válec, 1,6 l
98 kW (133 k)
9,2 s
201 km/h
6,9 l / 100 km
449 900 Kč
Peugeot 207CC 1,6 16V
4037x1750x1393 mm
449/187 l*
1417 kg
zážehový 4válec, 1,6 l
88 kW (120 k)
10,7 s
200 km/h
6,5 l / 100 km
509 900 Kč
Mini Cooper Cabrio
3699x1683x1414 mm
125 l
1240 kg
zážehový 4válec, 1,6 l
88 kW (120 k)
9,8 s
198 km/h
5,7 l / 100 km
572 500 Kč
HODNOCENÍ
Za volantem ???
Pro rodinu ?
Cena/hodnota ???
Stupnice 1–5, kde 5 hvězdiček je nejvíc.