Zatím není jasné, zda by právo vlak provozovat získaly České dráhy, které v obou krajích obsluhují většinu tratí. „Zatím není znám dopravce. Ten bude vybrán na základě výběrového řízení,“ doplnil olomoucký hejtman.
Představitelé hejtmanství sestavili text memoranda, které ale ještě musejí schválit také rady obou krajů. „Projekt musí být zrealizován do konce roku 2013 a proplacen nejpozději do roku 2015,“ dodal Mišák. Tesařík upozornil na to, že součástí memoranda je i diskuse o úhradě prokazatelné ztráty. „Dohodli jsme se, že budeme hledat klíč a mechanismus k dělení této ztráty,“ upřesnil.
Oba kraje tvoří region soudržnosti Střední Morava. V jeho regionálním operačním programu je vyčleněno 365 milionů korun na obnovu a modernizaci drážní dopravy. České dráhy už požádaly o dotace - v každém kraji už počítají s nákupem dvou souprav. S těmi ale počítají pro konkrétní jiné tratě, než je právě diskutovaná spojnice Olomouce a Zlína.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava