6. prosince 2014 7:00 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Čmelák za banán, bardotka za eso. Fanoušci železnice si kolaps užili

Lokomotiva řady 771, čmelák, která už na našich tratích není běžně k vidění. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Lokomotiva řady 771, čmelák, která už na našich tratích není běžně k vidění. | foto: Ropid

PRAHA Drtivé většině lidí ledová kalamita z kraje týdne zkomplikovala život a zmrazila soukromé i pracovní plány. Minimálně jednu skupinu však velmi potěšila. Takzvaní šotoušové, jak se říká zapáleným fanouškům železnice, prožívali předčasné vánoce.

Díky vyřazení elektrických lokomotiv a jednotek totiž z útrob dep do běžného provozu vyjely stroje, které se na kolejích objevují už jen při historických jízdách nebo během jiných zvláštních příležitostí. Běžně nasazované dieselové lokomotivy se zase objevovaly v nezvyklých rolích. 

A tak zatímco ešusy, esa, gorily nebo messerschmitty, jak se přezdívá některým elektrickým lokomotivám a jednotkám, zamrzly na nádražích nebo v polích, koleje opět ovládli brejlovci, bardotky, kocouři nebo ponorky. 

Lokomotiva řady 754, legendární brejlovec.
Lokomotiva řady 754, legendární brejlovec.
Linku z Prahy do Berouna obsluhoval cyklohráček, který běžně vozí cestující na...
Na trase Praha - Benešov vystřídal City Elephanty historický motorák zvaný...

Šotoušům se tak nečekaně naskytly nečekané výjevy, kdy v čele mezinárodního rychlíku EC svištěla desítky let stará lokomotiva řady 770 (čmelák), vyřazené eso (řada 362) i s rychlíkem táhla bardotka (řady 749/751) a místo City Elephantu vyrazil na příměstskou linku motorák z roku 1959.

„Historie se opakuje i na železnici,“ komentoval na facebooku situaci jeden z uživatelů. „Jak to tak sleduju tak se brzo nahodí do provozu i parní trakce,“ glosoval nasazení starých lokomotiv další. Internet rychle zaplavily obrázky a videa neobvyklých řazení vlaků.

Silná námraza na trolejích a spadané stromy s větvemi padající způsobily od pondělí výpadek 1200 spojů, včetně rychlíků a mezinárodních vlaků. Až ve čtvrtek se povedlo zcela obnovit provoz a na koleje se postupně vrátily všechny vlaky. 

ogoOndřej Golis

Vlhčenec ubrouskový: Krkonoše bojují s odpadky vtipnou kampaní
Vlhčenec ubrouskový: Krkonoše bojují s odpadky vtipnou kampaní

Krkonošský národní park (KRNAP) v loňském roce navštívilo téměř 3,8 milionu lidí. Negativním dopadem masové turistiky je velké množství odpadků, které po sobě lidé v přírodě zanechávají. Dobrovolníci jich každoročně sesbírají skoro 3 tuny.

Najdete na Lidovky.cz