Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

ČSSD nechápe, jak funguje Facebook

Česko

  9:17
PRAHA - Odborníci na marketing si myslí, že vajíčková rebelie je úplně o něčem jiném, než o akci podporované některou z politických stran. Varianty a úvahy politiků jsou podle nich naprostým nesmyslem.

Špička ČSSD čelí vaječnému útoku. foto:  František Vlček, Lidové noviny

Marketingový expert z reklamní agentury Lemonade Petr Václavek vidí v protestech mladých lidí proti šéfovi ČSSD Jiřímu Paroubkovi „paralelu k roku 1989“. „Nové generaci se nelíbí určitá část establishmentu a reagují na ni přes médium, ke kterému se tento establishment nedokáže postavit a které nemůže kontrolovat. Je jasné, že lidé našli způsob, jak dát najevo, že jim politici už vadí,“ soudí Václavek.

Politické strany jsou kreativně impotentní Po vyhrocené situaci na pražském Andělu, kdy Jiří Paroubek a další lídři socialistů od rozzuřených mladých lidí schytali vajíčkovou kanonádu, sílí na Facebooku hlasy, že tato akce už stačila. I proto je podle Václavka nesmysl, že by vajíčkové protesty řídila jakákoliv politická strana.

„Je to nesmysl už jen proto, že lidé přicházeli protestovat s tak kreativními nápady a slogany. To žádná strana nevymyslí. Politické strany jsou totiž kreativně impotentní. Ale ty nápisy byly živé, vtipné a ohromným způsobem zafungovala spolutvorba,“ tvrdí Václavek.

Také první vrhač vajec na Jiřího Paroubka Lukáš Botka odmítá, že by byly vajíčkové protesty jakkoli politicky řízeny. „To rozhodně vylučuji,“ prohlásil Botka. „Toto se nedá svrchu vůbec udělat. Paroubek mladé prostě obrovským způsobem naštval.

A oni mu to dali tímto způsobem najevo,“ řekl Václavek. Podle něj nejsou socialisté schopni na mladé lidi vůbec reagovat. „Vůbec nechápou, jak Facebook funguje. Jak jde využít,“ dodal.