Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

ČSSD vymění americký truck za starou tatrovku

Česko

PRAHA Sociální demokraté vyrazí na předvolební kampaň do Evropského parlamentu s patnáct let starým tahačem Tatra 815. V garáži naopak nechají americký truck Kenworth, se kterým objížděli republiku před podzimními krajskými a senátními volbami. „Je to technický unikát. Půjčíme si ho od jednoho asi ze tří majitelů, kteří ho mají v provozuschopném stavu,“ řekl LN Jiří Chvojka, jehož agentura se na eurokampani ČSSD podílí.

Český tahač místo amerického má podle něj vyjadřovat podporu české ekonomice v době ekonomické krize. Právě krize a recept socialistů, jak se s ní vypořádat, má být hlavním leitmotivem předvolební kampaně socialistů. „Podporujeme českou ekonomiku, českou výrobu. Teď se žádný český tahač bohužel nevyrábí,“ uvedl Chvojka.

Pokračování na straně 5

ČSSD vymění americký truck...

Dokončení ze strany 1

ČSSD tak chce podle něj českým výrobcům ukázat, že by se mohli na výrobu tahačů opět soustředit. „Chceme vytáhnout českou ekonomiku z krize a to s tím souvisí,“ poznamenal Chvojka.

Povolení k tahači má ČSSD tentokrát vyřízené Problémy s povoleními jako v případě amerického trucku, který byl vzhledem ke své délce považován za nadměrný náklad a ČSSD musela na poslední chvíli na ministerstvu dopravy povolení vyřídit, se prý opakovat nebudou. „Všechna povolení máme vyřízená. Máme zaplacený i speciální poplatek v rámci silniční daně. Problémy s nadměrnou délkou nebudou,“ tvrdí Chvojka. Navzdory svému stáří by měl tahač splňovat i přísné emisní limity. Motor totiž před nedávnem prošel repasí. Tatrovka - stejně jako truck v krajských volbách - za sebou poveze návěs, který bude sloužit jako mobilní pódium.

Kampaň ČSSD má trvat pětatřicet dní, naplánováno je devadesát mítinků po celé České republice. Hlavními tvářemi budou šéf ČSSD Jiří Paroubek, statutární místopředseda strany Bohuslav Sobotka a první tři lidé z kandidátky sociálních demokratů. Lídrem je expert ČSSD na ekonomiku a školství Jiří Havel, a současní europoslanci Richard Falbr a Libor Rouček. Kromě finanční krize budou sociální demokraté pracovat i s domácími tématy jako zaměstnanost, důchodová a sociální problematika a také americký radar v Brdech. Kampaň má být opět velmi kontaktní.

Kampaň i na internetu ČSSD se na rozdíl od voleb do krajských zastupitelstev a Senátu zaměří v „eurokampani“ i na internet. Podle průzkumu, který si nechala strana vypracovat, mají totiž evropské instituce největší podporu u mladých lidí.

„K těm se nedá dostat jinak než prostřednictvím internetu. Připravuje se trošku jiná, ofenzivnější internetová kampaň. Budou speciální stránky zvlášť na krizi a zvlášť na eurovolby,“ řekl LN zdroj z Lidového domu.

Kromě předvolebního turné a internetové prezentace použije ČSSD v kampani televizní a rozhlasové spoty, billboardy a inzeráty v tištěných médiích. Strana na to vyčlenila třicet milionů korun stejně jako v předchozích volbách, které byly pro sociální demokraty nejdražší v historii. „Za úspěch považujeme pouze vítězství,“ píše v oficiálním materiálu ČSSD k evropským volbám.

Autor: