Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

ČT dubluje pořady. Záměrně, vyhrát má lepší

Česko

Dva podobné čtrnáctideníky nabízí příznivcům motorismu ČT střídavě ve stejný čas.

Má to zatraktivnit obě relace, nová přitom není bez chyb.

PRAHA Od začátku ledna se tradiční Auto Moto Revue na ČT1 po sobotních polednách střídá s novým magazínem Auto Moto Styl. Ten má revue doplnit a přiblížit motorismus i mladším divákům. První jeho díly ale byly problematické.

Přímo v obsahu se objevily například přesné ceny ojetých vozů z bazaru Auto Esa, který relaci sponzoruje, nebo časté záběry na jeho logo, umístěné místo SPZ. „Jako problém to nevidíme. Při natáčení pořadu se kameraman pohyboval v prostředí autobazaru, a je běžnou praxí autobazarů, že prostor pro SPZ některých aut, která prodává, označuje svým logem,“ uvedla Lucie Nováková, marketingová ředitelka společnosti ARBOmedia, jednoho z producentů pořadu. Firma zároveň prodává reklamu na obrazovkách České televize.

Spolupráce na pořadech je pro ARBOmedia novým zdrojem příjmů. Dosavadní provize z reklamy jí budou ubývat, reklama totiž z ČT v souvislosti s digitalizací postupně zmizí. „Podobné projekty představují jeden ze směrů, kterými se chce společnost v budoucnu vydat, ale nepatří mezi hlavní.

Nicméně zde spatřujeme dobrou příležitost pro obchodní cíle klienta, tedy České televize,“ říká Lucie Nováková. Její předchůdce Štěpán Wolde, který už v ARBOmedia nepracuje, ale pod Auto Moto Stylem je také podepsán, nazývá roli ARBOmedia „obchodní producent“ – ten, kdo tvůrcům shání sponzory.

Že tak činí výhradní prodejce reklamy na veřejnoprávní televizi, což by mohla být pro „jeho“ pořad výhoda, nemá programová ředitelka ČT Kateřina Fričová za střet zájmů. „Sponzoring může do televize přinést kdokoliv,“ vysvětluje.

Fričová připustila, že do prvních dílů Auto Moto Stylu se mohly vloudit chyby, a předpokládá, že postupně vymizí. Že ale jde nový pořad se starším ve stejný čas, je záměr. A ne ojedinělý: „Principiálně od začátku říkám, že chci podstatně větší vnitřní konkurenci. Tu se snažím zavést různými metodami.“ Kromě externího týmu posuzovatelů či hledání nových, mladších dramaturgů je to právě střídání pořadů s tím, že „lepší vyhraje“.

Kateřina Fričová tvrdí, že to prospívá: „Jakmile se autoři některého z těchto pořadů dozvěděli, že se přemýšlí o této metodě, okamžitě přišli s nápady, jak svůj pořad vylepšit.“ Mluví právě o Auto Moto Revue a Stylu, ale „má to rozpracováno“ i u dalších pořadů, hlavně u magazínů, a u nich nechce skončit. Uvádí i generační důvody: „Nám je zhusta vyčítáno, že některé pořady máme staré, jak obsahem, tak formou. Snažíme se proto mladé nevynechávat.“

Metoda soutěžení programů přímo na obrazovce ale vede ČT k tomu, že podobné relace musí střídat právě ve stejný čas. „Témat je mnoho, kanálů máme jen dva plus dva,“ přiznává Fričová.

Odmítá, že by jakkoli zvýhodnila firmu svého syna Vojtěcha Friče a jeho dvou společníků, která je dalším z producentů Auto Moto Stylu. Šéfka programu poukazuje, že pořad je vyráběný pro brněnské studio ČT, jež ona neřídí. Pokud by měla v budoucnu rozhodovat o pořadech, na nichž se její syn podílí, nechala by díla posoudit jinými odborníky, aniž by věděli, čí dílo posuzují. „To je jediné řešení,“ tvrdí.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!