„Úsek o délce 4,8 kilometrů je poslední částí D7, která není v provozu nebo ve výstavbě,“ uvedl Mátl. Stavebně půjde o jeden z nejnáročnějších úseků dálnice, který vede záplavovým územím Ohře a Chomutovky a kříží dvě železniční tratě. Předpokládaná cena přesahuje tři miliardy korun, napsal server Zdopravy.cz.
Projektanti museli vymyslet způsob překonání řeky Ohře a ochranu před stoletou vodou, s městem Postoloprty pak jednotlivé nadjezdy.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz
Stavba kříží železniční tratě, vede údolím Chomutovky, přeložit se musí sítě, postavit protihlukové stěny či oplotit hřiště. Právě to se muselo kvůli dálnici D7 posunout asi o 30 metrů, zaplatil to prostřednictvím kraje stát. Postoloprty také žádaly o výstavbu doprovodné cesty vedle dálnice.
Z dálnice D7 zbývá dostavět 24 kilometrů. Trasa kolem Postoloprt se má stavět podle Ředitelství silnic a dálnic v letech 2026 až 2029. Po jejím zprovoznění bude celá dálnice, která obsluhuje mimo jiné průmyslové zóny na Lounsku a Chomutovsku, hotová.
20. září 2023 |