Náklady na stavbu by mohly dosáhnout až 3,7 miliardy korun. Zprovoznění nového úseku je předběžně plánováno na listopad roku 2011. „Zahajovaný úsek Hulín–Skalka na rychlostní silnici R55 má nesmírný strategický význam pro rozvoj silniční a dálniční sítě České republiky, protože přímo navazuje na základní komunikační kříž, který na Moravě budujeme,“ řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfréd Brunclík.
V Hulíně se totiž silnice propojí s prodlouženým úsekem dálnice D1 i připravovanou rychlostní silnicí R49, která povede směrem ke slovenské hranici. Sama rychlostní silnice R55 má vést od Olomouce přes Přerov a Hulín směrem na Břeclav, kde naváže na dálnici D2 a podle nejnovějšího usnesení vlády by měla pokračovat obchvatem Břeclavi až na rakouské hranice. Měla by ulevit nadměrnému zatížení obcí na nyní využívané silnici I/55 a umožnit lepší napojení Zlínského kraje na dálniční síť. V budoucnu by měla měřit celkem 86 kilometrů. V současnosti motoristům slouží dva krátké úseky, zhruba kilometrový u Olomouce a dálniční obchvat Otrokovic.
Podle ředitele stavby Michala Kňažka zahrne nový úsek celkem 11 mostů a jednu více než kilometr dlouhou protihlukovou stěnu. Vzhledem k rovinatému charakteru krajiny by podle něj při stavbě nemělo docházet ani k nadměrným přesunům zeminy.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava