Nyní jsou na D1 čtyři velké uzavírky kvůli modernizaci, v pondělí se otevře úsek u Mirošovic. „Zbývat tak budou poslední tři úseky. Ten mezi Koberovicemi a Humpolcem by měl být hotov s týdenním předstihem, tedy o víkendu 25. a 26. září, poslední dva úseky včetně tohoto u Ostrovačic pak o víkendu 2. a 3. října,“ uvedl Havlíček.
Ředitel Mátl poté dodal, že úsek u Ostrovačic byl pro firmu mimořádně náročný. „Je to jediný úsek, který jsme zvládli modernizovat a položit cementový kryt v obou jízdních pásech za jediný rok, což je velice náročné. Vše ale postupuje podle harmonogramu a pokud nedojde k nějakým mimořádným událostem, jako by byly třeba extrémní deště, vše by mělo být hotové v plánovaném termínu,“ uvedl Mátl.
Havlíček připomněl, že pro letošní dokončení letité modernizace D1 byl zásadní postup z loňska, kdy se pracovalo na sedmi úsecích, což představovalo prakticky polovinu dálnice. „V jednu chvíli pracovalo na úsecích až 1000 lidí, a to v době koronaviru, kdy firmám často chyběli lidé, kteří byli třeba v karanténě. Loňský rok ale byl zásadní pro letošní dokončení modernizace,“ dodal Havlíček.
Stát proti Praze. Dálnici ochromilo nečekaně dlouhé bourání mostu, kdo může za prodlouženou uzavírku D11? |
Aby se dálnici D1 dopravně ulevilo, je podle Mátla zapotřebí dokončit její alternativu, dálnici D35, která má také propojit Čechy a Moravu. „Příprava pokračuje úspěšně a ještě letos bychom měli otvírat prvních 12 kilometrů od Opatovic. Odvedení části dopravy na tuto dálnici je zásadním krokem, který umožní stáhnout provoz mezi Čechami a Moravou na alternativní trasu,“ dodal Mátl.
Dálnice D1 je nejen nejstarší a nejdelší českou dálnicí, ale v některých úsecích i nejvytíženější a nejnebezpečnější a nyní také vinou častých oprav a mnohaleté modernizace nejpomalejší.