náhledy
„Ten se bude měnit s denní dobou, kdy později večer zteplají barvy a zpomalí se animace kvůli lepšímu spánku, nebo při příjezdu soupravy, kdy se naopak stanice rozzáří a začne být aktivnější.“ Vizuál stanice Pankrác. Autor: Jakub Nepraš.
Autor: DPP
“Klíčem se pro mě stala situace čekání na příjezd soupravy, kdy cestující (pokud nemá před očima mobil) prostě hledí nějakým směrem, zírá do zdi či do dlažby, a různě zabíjí čas,“ říká Vladimír Kokolia. Vizuál stanice Olbrachtova. Autor: Vladimír Kokolia.
Autor: DPP
„Mimo metro je dnes taková situace vzácná: kde ještě se dá dneska jen tak čekat? Sáhl jsem po způsobu auto-stereoskopickém zobrazování, který někdy používám ve své volné tvorbě, když chci diváka dostat skutečně ´do obrazu,.“ Vizuál stanice Olbrachtova. Autor: Vladimír Kokolia.
Autor: DPP
„V praxi takový obraz napohled vypadá jen jako dezén, váleček na zdi. Při určitém způsobu koukání se ale jeho plošná textura začne jevit jako prostorový obraz.“ Vizuál stanice Olbrachtova. Autor: Vladimír Kokolia.
Autor: DPP
„Obvykle si to vyžádá víc než pár vteřin, ale cestující tento čas mají,“ uzavírá umělec. Vizuál stanice Olbrachtova. Autor: Vladimír Kokolia.
Autor: DPP
“Ve svém uměleckém ztvárnění stanice Pankrác jsem se snažil, aby komplexně fungoval celek společně s detailem a chci inteligentně využít čas cestujících, kteří mají čas se zastavit při čekání na vlak,“ říká umělec Jakub Nepraš. Vizuál stanice Pankrác. Autor: Jakub Nepraš.
Autor: DPP
„Pracoval jsem s alegorickým rozměrem evoluce, moderních technologií a vynálezů, inspiroval jsem se nanočásticemi, ze kterých jsou složení lidé i vše okolo nás v provázaném superorganismu.“ Vizuál stanice Pankrác. Autor: Jakub Nepraš.
Autor: DPP
„3D sochy nad eskalátory uvidí cestující v různé perspektivě, prostorovost a detailnost videoobjektů se bude plynule měnit díky stoupání a klesání eskalátorů nebo mohou objekty rotovat v průvanu,” uzavírá Nepraš. Vizuál stanice Pankrác. Autor: Jakub Nepraš.
Autor: DPP