Fenomén dekadence se v současném umění pravidelně objevuje po mnoho desetiletí a nyní je, jak potvrzují organizátoři projektu, znovu aktuální: „Apokalyptický pocit zmaru a krize naší civilizace podněcuje zvýšený zájem o temnou stránku lidského nitra i samotného světa.“ Tento fakt má na chystané výstavě dokumentovat množství doprovodných programů - série filmových projekcí i hudebních a divadelních představení.
Černobílé deformace Součástí tohoto projektu bude připravovaná brněnská expozice výrazného kontroverzního amerického fotografa Joela Petera Witkina. Witkin (* 1939 v Brooklynu) patří již od konce sedmdesátých let k představitelům světové fotografie, jeho práce jsou součástí významných světových sbírek. Přestože se vyjadřuje přísně „klasicky“ - černobílou fotografií - a často pracuje s odkazy na náboženská témata či po svém využívá inspiraci klasickými díly světového malířství (Goya, Redon, Miró, Hieronymus Bosch...), využívá „skandálních“ témat, erotického náboje, jeho „rekvizitami“ jsou zkroucené končetiny, zdánlivá ošklivost a deformace. Svou tvorbou ovlivnil mnoho dalších umělců ( u nás například Ivana Pinkavu, Václava Jiráska) i hudebníků.
Witkinova tvorba zatím nebyla v České republice významně představena, brněnská výstava by měla dokumentovat jeho dílo v celém spektru nejrůznějších souvislostí. Bude za účasti autora zahájena 30. září v Domě umění na Malinovského náměstí v Brně.