Diskuse k článku: Děti přestávají zvládat matematiku

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 364
  • Poslední: 15.12.2008 9:02
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
15.12.2008 9:02

no a co

Že děti přestávají zvládat matematiku a nejen matematiku. No a co, hlavně že jsou nespokojení učitelé těm je potřeba přidat.

13.12.2008 19:25

ach to čtení

Nadpis zdánlivě nesouvisí s matematikou. Doučoval jsem. Žáci nechápou přečtený text, nemohou proto úspěšně vypočítat příklad. Dále. My stále zdůrazňujeme, že se nemá biflovat, ale řekněte mi, jak bez biflování vědět co je čitatel, jmenovatel, podíl nebo na vyšších školách funkce, limita, derivace, logaritmus atd.  Ono přece stačí, naučit se, že logaritmus je exponent ........................

Krasopis se neučí. Já jsem měl s krasopisem vždy potíže, ale dnešní žáci neumějí sčítance napsat správně pod sebe a chyba i v součtu jednoduchých čísel je nasnadě. Jen taková jednoduchost. Co na jedné straně rovnice násobí, to při převodu na opačnou stranu rovnice dělí. To chce naučit se nazpaměť.

Za mého mládí se násobilo tak, že se čísla napsala do jednoho řádku a pod násobencem se zapisovalo postupně násobení. Ve 48. roce se zavedlo zapisování pod sebe a už to bylo zdrojem chybných zápisů čísel a chyb ve výpočtech.

Při mém doučování jsem kladl důraz na pochopení textu a formu zápisu a mohu říci, že  studium se z neúspěšného stalo úspěšným i ve vyšší škole.

Zdravím Vás.

12.12.2008 14:11

Chybí učitelé - muži

Je to mj. důsledek přílišné (prakticky totální) feminizace školství. Obdobně to vidíme například v justici, kde soudí dnes skoro 70 procent bab a justice je prakticky nefunkční.

12.12.2008 12:04

Generace volicu zelenych

Ojoj, bojim, bojim, ze nam tu dorusta generace volicu zelenych.

Tam je naprosto evidentni, ze zelene voli jen lide, kteri si nedokazi spocitat ani 1+1, to znamena lide, kteri proste matematiku nikdy nijak neumeli -nebo spise nikdo je matematiku nenaucil.

Me sice muze, jako inzenyra tesit, ze nebudu pocitovat nejaky karirerni tlak ze strany mladsich kolegu, kterych bude nedostatek a navic diky jejich nedostatku, budu lepe ohodnoceny, ale co bude az ja pujdu do duchodu, to nevim.....

11.12.2008 8:23

Hlavni je vlastenectvi

Nejvetsi vlastenka byla ta Buzkova, co poslala dceru do francouzske skoly. Jinym vlasteneckym cinem bylo odstraneni tech silenych vaku pod ocima. To bych rad vedel, jak k nim prisla. Dalsim projevem vlastenectvi byla ta chirurgicka uprava poprsi. To jsou proste vlastenecke ciny.

9.12.2008 17:31

Nerozumet cesky,nezvladat matematiku

jen chlastat?

11.12.2008 8:20

Proc chlastat?

Protoze chlastat je nikdo ucit nemusi. To se prece nauci sami.

9.12.2008 15:52

Ale no tak

Neberte ty výzkumy tak tragicky. Vy jim opravdu věříte? Místo komentářu k tomuto tématu bychom si s našimi dětmi měli sednout k učení a pomoci jim s tím, co jim nejde. Zkuste vypnout TV a PC a věnujte se jim. ono se nám to všem vyplatí. Já to jdu udělat hned. Všem přeji pěkný den.:-)

9.12.2008 15:30

Globální zločin

K ovládnutí národa je potřeba zbavit jej elit. K tomu je zapotřebí dodat elity zvenčí a současně zničit národní školství. Tohle dělal už Hitler. Od revoluce se v čele ministerstva školství střídali skutečně reprezentativní likvidátoři. Namátkou emigrant Gruša, který lezl do zádi německé tajné službě a sudeťákům, aby nemusel v lágru pucovat hajzly, exprostitutka Buzková s IQ tykve a současný uhrovitý katolík Liška s italskou manželkou. K tomu připočtěme likvidaci osnov, rušení jednotných maturit , zločinné experimenty typu obecná či Waldorfská škola a stálé snižování školských kapacit. Peníze na výuku českých dětí katolík Kalousek pochopitelně nedá. Neodmyslitelnou součástí je pochopitelně trvalá snaha vlády zavést školné na státních VŠ a tím definitivně likvidovat vidinu vzdělání pro děti z nízkopříjmových rodin. Již nyní udržet dítě na vysoké škole znamená pro rodinu obrovský finanční tlak. Cílovým stavem pro globalisty a satanské vizionáře centrální světové totality je dosáhnout v ČR úroveň hlouposti občanů USA, z nichž většina netuší, kde leží Evropa. K tomu pomáhá i současná, v USA uměle vyvolaná celosvětová krize. S chudými a blbými se ideálně manipuluje.

9.12.2008 16:15

Re:

1.  ovládnutí jakéhokoli národa není globálním zločinem, a to bez ohledu na zvolené metody;

.

2. celosvětové krize kapitalistické ekonomiky jsou známy již nějakých 200 let ;

.

3.  "S chudými a blbými se ideálně manipuluje"  -   ano,  ale pouze a výhradně v obdobích, kdy jim dáte  (jakžtakž / s ohledem na stav naší ekonomiky v zájmu sociálního smíru /   atd. apod. aj.  ...nažrat.   

10.12.2008 0:52

Re: Globální zločin

Ty Magore, co budes vykladat o urovni hlouposti Americanu? Nasel bys USA na mape? Ziju tam uz 40 let a vim, jak skolstvi v USA funguje. Moje vnoucata byla ve skole ve Virginii, naroky, jake na ne kladou o tom nemas ty troubo poneti. Jenomze s magorama je tezka diskuse. Mam ale o tebe trochu strach. S blbymi jak pises se snadno manipuluje. A tak s tebou manipuluje tvoje pitomost.

10.12.2008 10:46

Re: Globální zločin

Pane Červenáčku, Váš příspěvek přesvědčuje o pravdivosti mého tvrzení, totiž že úroveň Američanů je mizerná. A navíc že platí, že poturčenec horší Turka.

10.12.2008 11:52

Re: Globální zločin

Je zajimave vedet, ze americane, kteri opousteji tu jejich stredni skolu a jdou na college, neumeji pocitat se zlomky. To je prosty fakt pro ktery je vice duvodu. Jednim je to, ze matematika nepatri k americke kulture. Druhym je to, ze ucitele matematiky na tech jejich strednich skolach nejsou kvalifikovani. Napriklad v Nove Anglii (severovychodni pobrezi) je skoro polovina ucitelu matematiky nekvalifikovanych (did not major in math), coz je stav pro ceske stredoskolaky nepredstavitelny. Tretim duvodem muze byt i to, ze v USA neexistuji jednotne osnovy ani ramcove. Student proste ani nevi, co by v te stredoskolske matematice melo byt.

*

Bavime se tady o matematice a ne o tom, kdo vykrikuje, ze je nejchytrejsi a kdo ma nejvic jadernych zbrani.

11.12.2008 13:15

Re: Globální zločin

nemáte pravdu, všeobecné vzdělání na veř. školách je ubohé, vys. školy maji žebříček a je vám jasné, že z prestižní university na špici máte ůplně jiné ohodnocení a možnosti než z prostředku nebo konce!A že ůrovenˇvzdělání jde u nás dolů si realita!

12.12.2008 1:20

Re: Globální zločin

R^:-)

12.12.2008 13:38

Re: Globální zločin

Stačí podívat se na články o prominentech USA  (např.Bush - v Brazilii se mluví anglicky, Palinová  - život na Zemi vznikl před 4 tisíci lety, Afrika je stát ,  - kde je ČR neví 90% Američanů, téměř 10%  obyvatel USA je úplně negramotných).

13.12.2008 22:38

Re: Globální zločin

Ano, souhlasím s vámi. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

9.12.2008 14:28

Ceske skoly produkuji negramotne blbce?

Ceske skoly produkuji negramotne blbce?

http://hedvicek.blog.cz/0812/ceske-skoly-produkuji-negramotne-blbce

9.12.2008 15:35

Re: Ceske skoly produkuji negramotne blbce?

Podle mého názoru je Ross Hedvicek vlivový agent CIA, který má za úkol obviňovat komunisty i ze špatného počasí. Za to, že školy produkují negramotné blbce, můžou devatenáct let po revoluci těžko komunisti. Tímto tvrzením ukazuje Ross sám na sebe, jaký je hlupák. Kostlivec je jinde. Kdo odpovídá za chronické podfinancování školství? Že by lidovec pan Kalousek? Pan Beztrestný, Nestíhatelný, Čistý? Kdo postavil do čela školství uhrovitého skauta? Komunisté? Spíš tak Valach s gulema, že?

9.12.2008 14:28

Což takhle zrušit ŠVP a vrátit se ke školním osnovám?

Ano, v roce 1995 mě těšilo, že máme dobré výsledky v mezinárodních testech, o to víc mě samozřejmě těšilo, že uspěly i děti, které jsem v té době učila.  Někdy v té době se začalo mluvit o nutnosti změn. K drobným změnám už docházelo a nutno říct, že k lepšímu. Přecházelo se od frontální výuky ke skupinové práci, hledaly se nové formy. Nicméně už tehdy zaznívaly hlasy, že nic se nemá přehánět. V té době vyšel i článek  o špatných školních výsledcích u dětí ve Velké Británii a právě tam byla zmínka o tom, že došlo ke zhoršení po reformě školství. No a už jsme u toho. Slavné ŠVP vůbec nepřinášejí jenom samé plus, jak se nám jejich tvůrci (kteří si na nich z velké části založili svou kariéru) snaží namluvit. Kdo učil dobře dříve, hledá nové cesty pořád, kantor lempl to dovede dobře zaonačit, aby to vypadalo navenek. Jenomže navíc dnes kvůli zaúkolování nemají ani ti nadšenci už tolik času, aby to zvládali na sto procent.

12.12.2008 1:19

Re: Což takhle zrušit ŠVP a vrátit se ke školním osnovám?

Mílo, líp bych to nenapsala! R^R^R^

9.12.2008 14:27

Jen čtyři školáci z deseti přesně rozumí tomu, co čtou

Jen čtyři školáci z deseti přesně rozumí tomu, co čtou

http://zpravy.idnes.cz/jen-ctyri-skolaci-z-deseti-presne-rozumi-tomu-co-ctou-pd1-/domaci.asp?c=A081205_213103_domaci_dp

9.12.2008 14:26

Hodin dějepisu ubývá

Studenti se shodují, že ve školních lavicích slyší mnohem víc informací o pravěku či starověkém Římě než o zlomových událostech nedávných let.

Učitelé se hájí. Popis toho, co se stalo před devatenácti lety, není tak úplně práce pro historiky. Ti potřebují větší odstup od událostí. „V uplynulých dvaceti letech se vlastně vyzná málokdo. Každý hodnotí jinak, co kdo udělal, co za tím bylo, na všechno jsou různé názory,“ říká Helena Mandelová, předsedkyně Asociace učitelů dějepisu.

Dějepis končí poslední válkou Na druhou stranu je třeba říci, že lidé, kteří se narodili několik let po válce, zpravidla o konci války vědí. Jirka, který na sedmnáctý listopad „nedává důraz“, netuší vůbec nic. „Hodin dějepisu je bohužel ve škole málo,“ připomíná Mandelová. Většina žáků má zkušenost, že jim v osmičce či devítce ubude hodina. V posledních dvou letech střední školy se dějepis často nevyučuje vůbec.

Výuka tak končí právě ve chvíli, kdy se studenti dostanou k moderním dějinám. Jejich studium je přitom časově náročnější - pramenů je mnohem více a nejsou tak utříděné. „Dějepis končí druhou světovou válkou a pak zase začíná pravěkem. A to, že na události z poslední doby není jednotný názor, podle mě není argument. Právě tyto věci formovaly dnešní politiku, a proto se o nich máme učit,“ namítá maturantka Kristýna Lexová z Prahy.

9.12.2008 14:26

Re: Hodin dějepisu ubývá

zdroj:

15. XI. 2008 - MfD - Petr Suchomel, Martin Vokáč - Téma dnes - str. 03

9.12.2008 14:15

to muzeme podekovat nasemu skolstvi pod vedenim CSSD

pod vedenim CSSD .................... a vymyslenemu nesmyslu !!!!!!!!!  KAZDY KANTOR ZAVEDE NOVUMMMMMMMMMM  DO  VYUCOVACIHO PROCESU ----

noooo  tak jde videt, ze to vede k tomu , ze nasi studenti uplne  """"BBLBNOU""""

podivejte se na STREM.CZ   pod   ""NEKECEJ"""  a uvidite ten koncert zakladnich neznalosti studentu strednich skol......................

mame tak drahe skolstvi ... modernizujeme, nakupujeme pocitace, televizory UCITELE STAVKUJI ZA VYSSI PLATY ............. ale nejak se nikdo nekouka , na KVALITU

noooo taky jestli to neni SCHVALNE   !!!!  jestli nasi politici schvalne nechteji , aby potencionalni volici byli jeste BLBEJSI  --  ono cim vetsi STADO VOL. v CR tim lepsi manipulace

9.12.2008 14:40

Re: to muzeme podekovat nasemu skolstvi pod vedenim CSSD

Přečtěte si po sobě svůj text (je-li to vůbec možné) a jistě zjistíte, že zrovna Vy jste učebnicovým příkladem toho, jak takový postup dopadne.

9.12.2008 13:51

V čem vidím příčiny

Je to současný systém školství: a) Nejsou žádné celostátní osnovy, ale všelijaké RVP a ŠVP, evaluace, kurikula a klíčové kompetence, skutečné znalosti vrchnost a všelijaké pedagogické "výzkumníky" nezajímají! b) Nezajímá to ani školní inspekci - ta pořád chce jakési "moderní" metody vyučování - skupinové, interaktivní atd., klasické osvědčené metody zavrhuje, s učiteli se inspektoři nebaví, nediskutují, pouze hovoří s ředitelem, hlavně aby byla v pořádku lejstra, c) Školní výuka je narušována bezpočtem akcí, je to horší jak za totality. Všelijaké besedy, na nichž si paraziti mastí kapsy, soutěže - která škola nesoutěží je špatná atd., d) Liberalizace ve školách - žáci mají samá práva, žádné povinnosti, učitel nesmí nic, e) Mizerné ocenění práce učitele, současná vláda zmrazila na tři roky platy, životní úroveň učitelů se snižuje, mají se za takové ocenění přetrhnout? Pokud ve školství zůstane například muž, hledá si další přivýdělek a učení tím zákonotě trpí!

9.12.2008 13:55

Re: V čem vidím příčiny

modraci yebraj od statu . Trh porad nic nedela 8-o8-o8-o. Ze by to vase uceni nechybelo ? Trh je blbej ? 8-o8-o8-o

9.12.2008 14:04

Re: V čem vidím příčiny

Jestli je tu někdo skutečně blbej, pak jste to hlavně Vy. Copak v Honkongu, Tchajwanu, Sigapuru či Japonsku, kteréžto země obsadily první místa, nemají tržní hospodářství, Vy jelito?

9.12.2008 14:09

Re: V čem vidím příčiny

Rekneme ze zluta rasa ma jiste predispozice. Taky muzete prejit na budhizmus... ;-). Ale pochopil jsem vase stanovisko nechcete to resit . CSSD to udelalo spatne a ODS to vrati spet do komunisticke stavu .:-) Nikde jinde to neslo ale tady jo. R^;-D;-D;-D;-D

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

„Když se něco naučíte rychle, váš mozek bude mít tendenci pamatovat si to... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

Prostitutka láká zákazníky za výlohou vykřičeného domu v Dubí u Teplic (2005) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...