Sobota 4. prosince 2021, svátek má Barbora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Do Česka jde Burger King

Česko

Řetězec rychlého občerstvení otevře první restauraci příští týden v Praze

PRAHA Do Česka přichází světově druhý největší fastfoodový řetězec Burger King. První restauraci otevře příští týden v úterý v Praze v nákupním centru Zličín. LN to potvrdily dva na sobě nezávislé zdroje.

„Rozhodli jsme se pro Metropoli Zličín a ne pro centrum města proto, abychom dali najevo, že jsme tu především pro české zákazníky,“ řekl Daniel Kasper, ředitel značky Burger King ve společnosti AmRest, která zde bude v licenci restaurace provozovat. Firma se podle Kaspera zaměří při další expanzi na frekventované oblasti, především obchodní domy v centrech měst, a to nejen v Praze. Cílové lokality nechtěl Kasper specifikovat, určitá jednání už ale probíhají například v Palladiu v centru Prahy. AmRest chce se značkou Burger King uspět i v dalších státech regionu. Momentálně firma provozuje deset dalších restaurací stejné značky v Polsku a Bulharsku. V Česku dále provozuje kavárny Starbucks a další síť restaurací rychlého občerstvení KFC. „Naším cílem je být dominantní restaurační společností v regionu střední a východní Evropy,“ vysvětlil Kasper.

Restaurace bude provozovat přímo AmRest. „Podle podmínek franchisy (použití obchodní značky – pozn. red.) mezi námi a Burger Kingem nebudeme tuto franchisu podstupovat třetím osobám,“ tvrdí Kasper. Tato takzvaná „master franchise“ je podle konzultanta Incomy Karla Mayera pro Burger King jedna z nejbezpečnějších cest, jak se na český trh dostat. „AmRest je partner již etablovaný na místním trhu,“ uvádí Mayer.

Prostor pro další řetězec rychlého občerstvení na českém trhu podle Mayera je. „Poptávka po tomto typu občerstvení je vyšší než nabídka. Jsou tu lidé, kteří vždy tento typ občerstvení budou vyhledávat, a jejich množství se bude zvyšovat s rostoucí kupní silou i životní úrovní. Lidé ostatně tráví stále více času mimo domácnost,“ popsal Mayer. Zároveň upozornil, že jedinou konkurencí pro nováčka na českém trhu nejsou jen ostatní fastfoodové řetězce. „Je tu množství malých stánků s občerstvením, které obsluhují stejné zákazníky,“ dodal Mayer.

Základním kamenem portfolia Burger Kingu je grilovaný hamburger Whooper. Jako hlavní odlišnost uvádí firma v reklamních materiálech „kouřovou grilovanou příchuť“ a možnost úpravy sendviče zákazníkem, například přidáním sýru či snížením množství majonézy či kečupu. Stejně jako konkurenti v jednotlivých regionech obvykle upravuje svá menu podle lokální chuti. „V Česku zatím žádné specificky české položky v našem menu nechystáme, další změny budou záležet na požadavcích trhu,“ řekl Kasper.

Konkurence se příchodu nového hráče na trh neobává. „Působíme tu už šestnáct let a za tu dobu jsme si vybudovali takový vztah se zákazníky, že do našich restaurací jich chodí sto padesát tisíc denně,“ připomíná Drahomíra Jiráková, mluvčí firmy McDonald’s.

***

Naším cílem je být dominantní společností v regionu střední a východní Evropy

Autor:

Blogera připravil lajdáctvím o nohu, další zranil. Za nehodu dostal podmínku

Premium S podmínkou na pět let odešel od soudu čtyřiačtyřicetiletý Moldavan. V červenci 2019 způsobil na obchvatu Chrudimi...

Přes víkend zemřou všichni z JIP. Sestra vypráví o práci v době covidu

Premium Markéta Svobodová, hlavní sestra z Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, stojí spolu s dalšími šesti kolegyněmi z...

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

Premium Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...