Neděle 5. prosince 2021, svátek má Jitka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Do Česka přichází švédský módní řetězec KappAhl

Česko

PRAHA Dnes vstupuje na český trh oděvní řetězec zaměřující se zejména na ženy s dětmi. První obchod otvírá v brněnském obchodním centru Olympia, na jaře chce být i v Praze.

„V současné době, kdy je maloobchod v útlumu, je skvělá příležitost pro vstup na nové trhy,“ řekl LN Hans Jepson, viceprezident zodpovědný za volbu lokalit pro nové obchody firmy KappAhl. Ta dnes v Brně otevřela na 850 metrech čtverečních svoji první prodejnu v České republice.

„Na jaře bychom chtěli otevřít druhou prodejnu v Česku, a to v Praze,“ řekl Jepson. Ve hře jsou obchodní centra Chodov, Metropole Zličín, Nový Smíchov, Letňany a Černý Most.

Podle firmy má Brno potenciál uživit celkem tři prodejny a Praha deset. KappAhl by se postupně chtěl objevit i ve větších regionálních centrech, jako jsou České Budějovice, Plzeň, Liberec nebo Hradec Králové.

Obchody švédského módního řetězce budou nabízet nejen dámské, ale i pánské a dětské oblečení v nižší až střední cenové kategorii. Zákazníci mohou v KappAhlu zakoupit i oděvy z jeho ekologické řady Organic Cotton.

Zaměření zejména na ženy ve věkové skupině třicet až padesát let a kvalitní dětské oblečení za rozumnou cenu považuje KappAhl za svoji velkou výhodu.

„Tato věková skupina nabízí obrovský potenciál. Každý chce prodávat módu pro mladé lidi ve věku 15 až 30 let, ale jen málo firem se zaměřuje na zralejší generaci,“ řekla Linda Hambergová, viceprezidentka KappAhlu pro prodej.

Sázka na plnoštíhlé Zaměření na ženy ve středním věku se projevuje i v nabídce příslušných velikostí oblečení. „Bereme v úvahu, že s věkem se mění i kontury lidského těla a zohledňujeme to v našich modelech,“ řekla Hambergová. KappAhl má dokonce speciální kolekci pro ženy s plnější postavou.

Česká republika se stala pátou zemí, ve které bude tento švédský módní dům prodávat své výrobky. Zatím je KappAhl přítomen ve Švédsku, Finsku, Norsku a Polsku.

Českou republikou však expanze tohoto řetězce nekončí. „Střední a východní Evropa pro nás v současné době představuje velkou příležitost, protože nabízí možnost silného růstu,“ řekl Jepson.

Během dvou let by se tak firma chtěla rozrůst i na sousední Slovensko a o něco později by chtěla otevřít první obchod i v Rumunsku. Později by mělo následovat i Rakousko, Maďarsko a baltské země. „Každý rok nebo každý druhý rok, bychom chtěli vstoupit do nové země,“ řekl Jepson.

***

KappAhl

V roce 1953 byl otevřen první obchod švédské oděvní firmy KappAhl. Ve více než 300 prodejnách ve Švédsku, Norsku, Finsku a Polsku pracuje na 4300 lidí. Ženy ve věku 30 až 50 let jsou hlavní cílovou skupinou firmy. 526 milionů švédských korun (1,3 miliardy korun) vydělala firma za fiskální rok končící letošním srpnem. Tržby dosáhly pěti miliard švédských korun.

Autor:

Blogera připravil lajdáctvím o nohu, další zranil. Za nehodu dostal podmínku

Premium S podmínkou na pět let odešel od soudu čtyřiačtyřicetiletý Moldavan. V červenci 2019 způsobil na obchvatu Chrudimi...

Přes víkend zemřou všichni z JIP. Sestra vypráví o práci v době covidu

Premium Markéta Svobodová, hlavní sestra z Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, stojí spolu s dalšími šesti kolegyněmi z...

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

Premium Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...