Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Poslední průzkum: Zeman vede, volil by ho každý čtvrtý

V prvním kole prezidentské volby by nyní vyhrál Miloš Zeman s víc než čtvrtinou hlasů (25,1 procenta). Do dalšího kola by s ním postoupil Jan Fischer, kterého by volilo 20,1 procenta voličů. Vyplývá to z volebního modelu agentury ppm factum research, která výsledky zveřejnila na internetových stránkách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MR

8. 1. 2013 11:09
Co takhle rozlišovat?

Dobrý den,

k těm, kdo srovnávají členství Zemana a Fischera v KSČ, asi tolik: Zeman nahlas řekl, že nesouhlasí s okupací, a věděl přitom, že mu to poničí kariéru, což se i stalo. Kdyby nebylo ruských tanků v r. 1968, tak sami komunisté by ten demokratizační, obrodný  proces dovedli k volbám. Proto také Brežněv zasáhl, aby se to nestalo. Půl milionu vesměs čestných lidí bylo následně vyhozeno ze strany právě proto, že projevili statečnost, a měli svůj názor na okupaci, a obrodný proces.

Oproti tomi Fischer musel se vstupem do strany vyslovit souhlas s okupací své země.

Připadá vám to jako marginálie, je toto  snad pod vaší rozlišovací schopností?

Zeman není konformista, na rozdíl od Fischera, který ctí zásadu, kam vítr, tam plášť...není to žádná loutečka kohokoliv...

0 0
možnosti
JF

9. 1. 2013 14:03
Re: Co takhle rozlišovat?

ano možná není konformní komunista, ale je hulvát, který má přehled.

A hulvát, i když vzdělaný, se na prezidenta nehodí, uvidíte, že do roka vypění a začne se chovat jako vždy arogantně, přezíravě s despektem vůči okolí. Starého psa novým kouskům nenaučíš, už nyní v debatách sem tam tu trpělivost ztratí. Bude to ostuda našeho státu až nás bude prezentovat v zahraničí, nevěřím totiž tomu, že by se choval jinak vůči lidem vně hranic a jinak zde v tuzemsku.

Bohužel tohle pan Zeman a jeho stoupenci nevidí ( kdoví co ve skutečnosti někteří vidí, třeba nějaké brebendy), protože je to pod jeho rozlišovací schopnost vidět, že jeho místo není na hradě, ale spíše někde v poradce, či jako konzultant.

Voliči by se měli trochu víc zamyslet. Nic víc to nechce.

0 0
možnosti
AG

7. 1. 2013 17:08
Volme MUDr.Roithovou

Kéž bychom rozumu nabrali a zvolili si prezidenta za kterého se stydět nebudeme. Je i na čase zvolit do hlavy státu ženu vždyť máme hned dvě vhodné kandidátky s poctivým životem, dobrými mravními názory a vzděláním. MUDr. Z. Roithovou a paní T.Fišerovou. Bohužel je nutné se zaměřit jen na jednu z nich, aby dostala šanci dostat se do II. kola. Je vhodnější volit MUDr Roithovou, která má více návrhových hlasů, vyšší vzdělání, skušenosti z E.U. politiky, je moudrá, kultivovaná a pohledná žena.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

7. 1. 2013 17:21
Přestože souhlasím s vaším hodnocením

paní Roithové, musím oponovat. I já ji chtěl volit, ale toto není poměrný systém, aby na Hradě bylo 5% Roithové, které by kultivovalo Zemana nebo vedlo Fischera. Nikoli, tam bude buď celý Zeman nebo celý Fischer, což je v obou případech dost šílená představa. Takže proto volím Karla, je to JEDINÝ z kandidátů, schopný se této dvojici postavit a jednoho z nich v prvním kole přeskočit.

0 0
možnosti
JT

7. 1. 2013 17:03
Nejnovější průzkum: Vladimíra Franze by volilo 61% lidí

Podle nejnovějšího průzkumu, který zveřejnila renomovaná agentura Custom Results, by v prezidentské volbě s přehledem zvítězil Vladimír Franz se ziskem 61 procent hlasů oprávněných voličů. S přehledem by tak byl zvolen již v prvním kole.

Podle zákona o volbě prezidenta republiky by se již druhé kolo volby prezidenta nekonalo a Franz by se mohl ujmout svého úřadu. Na druhém místě by skončil Jiří Dienstbier s necelými 15 procenty hlasů, následovaný Milošem  Zemanem, Karlem Schwarzenbergem a Janem Fischerem, kteří získali po 9 procentech.

Nevěříte? A jiným průzkumům veříte?

fichtner.blog.iDNES.cz

0 0
možnosti
ŠA

Š. Apolen

9. 1. 2013 16:06
Re: Nejnovější průzkum: Vladimíra Franze by volilo 61% lidí

Nejhorší je,když někteří lidé průzkumům slepě věří a volí podle nich(aby svůj hlas nezahodili)! Zcela při tom zapomínají na Paroubkovu víru v průzkumy a jeho špatnou zkušenost.

0 0
možnosti
JF

7. 1. 2013 16:45
snad

nám to Bůh odpustí pokud se Zeman ocitne na hradě.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

7. 1. 2013 16:47
Re: snad

pokud si tam nechá Hájka jako poradce, tak určitě :-(

0 0
možnosti
VP

7. 1. 2013 15:32
Prezidentem bude Zeman nebo Fischer!

Bimbo Zeman má výhodu, oproti Fischerovi, že ho asi bude volit i dost pravicově smýšlejících občanů, kterým nevadí, že byl také komunistou a s komunisty kooperuje dodnes.

      Fischer byl členem KSČ v tu nejnevhodnější dobu, t. j., vstoupil tam na vrcholu normalizace, kdy zde KSČ potlačovala vše, co se potlačit dalo, a vystoupil až už bylo vidět konec komunistického tunelu a tím je u většiny normálních občanů mimo hru, neboť to se nedá ničím zdůvodnit.

     U radikálních levičáků si to Fischer rozházel tím, že národu sdělil, že by vládu za účasti komunistů, jako prezident, nejmenoval. Asi se tak snažil odčinit to své členství a zkušenosti v KSČ, ale i to zvolil špatně, neboť zrovna nyní, kdy je pomalu celá republika levicová, mu to v preferencích spíše uškodilo. Přesto si myslím, že už je stejně téměř rozhodnuto o dvou postupujících do druhého kola. Budou to Zeman a Fischer a mě to alespoň usnadní rozhodování pro druhé kolo, neboť ani jednoho bývalého komunistu volit určitě nebudu.

0 0
možnosti
ŠA

Š. Apolen

9. 1. 2013 16:14
Re: Prezidentem bude Zeman nebo Fischer!

Jak jste nabyl dojmu,že je celá republika levicová?!!! Srovnejte si účast v krajských volbách a hlasy pro nelevicové zastupitele! Musí vám zákonitě vyjít standardní pětina voličů levice!!! Pouze lidé nebrali krajské volby dost vážně!!!Protesty proti koalici s komunisty jsou naopak v celé republice!!!

0 0
možnosti
MR

7. 1. 2013 14:18
Výběr je přeci fajn...

Pravice tvrdí: čím více konkurence, tím lépe. Je tedy dobře, že máme devět kandidátů, reprezentujících různé názorové i jiné proudy ve společnosti.

V pátek a v sobotu se dozvíme, jakže to vnímá národ, a to je fajn.

Myslím, že Fischer bude mít pod 20%, a to bude taky fajn...

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

7. 1. 2013 16:22
Já vám rozumím,

s každým 5% kandidátem rostou šance toho ochmelky z Vysočiny, a současně i Klause, že z politiky nezmizí ...

0 0
možnosti
JV

7. 1. 2013 13:50
Asi nejsem každý čtvrtý.

Z daného výběru kandidátů považuji za vhodné, reprezentativní, slušné a morální pouze pí.Fischerovou a p.Dienstbiera, neberu li v úvahu p.Franze jako perličku pro odlehčení vážnosti. Všichni ostatní jsou více či méně podílníky na dosavadní „pravicové mafiopolitice“, včetně Zemana s jeho oposmlouvou. A tuto politiku odsuzuje i většina občanů. Slušnou, milou a něžnou pí.Fischerovou by naše doposud špinavá politika semlela. A tak mi vychází volit nepošpiněného již částečně „otrkaného“ p. DIENSTBIERA, neštítícího se slova spravedlnost..

Jako pracující 73 letý důchodce (OSVČ) zjišťuji, že ze špatné cesty s komunisty sjíždíme 23 let oraništěm do strže. Pochopil jsem, že je to především díky účelovým změnám pravidel a zákonů z dílny hlavně naší „pravice“ včele s Klausem a  „vzdělanými“ bohužel gaunery, myslícími sobecky pouze na svůj prospěch.

0 0
možnosti
JH

J. Holič

7. 1. 2013 14:21
Re: Asi nejsem každý čtvrtý.

Nemohu považovt za slušného a morálního někoho, kdo je dobrovolně členem strany, která už podruhé ve své historii dláždí komunistům cestu k moci. Paní Fišerová je možná "politikou nepošpiněná", ale to je také její hlavní slabina. Myslím si, že hrad potřebuje osobnost, ale také politika. Váš pocit o oraništi a strži naštěstí nesdílím, ale překvapuje mě, že nadáváte na něco, k čemu jste svými názory výrazně přispěl (i když si to nepřipouštíte).

0 0
možnosti
MJ

7. 1. 2013 13:35
no jo

no jo musíme ty lidi masírovat správným směrem , přece nám nebudou volit kde koho , ale jen toho koho jim řeknem

0 0
možnosti
PP

7. 1. 2013 12:12
taktika

Četl jsem průzkum SANEP před prvním kolem a tam vede pan Zeman ještě jasněji s 24%. Nicméně za ním jsou seřazeni s menšími odstupy Fischer 16%, Franz nepatrně nad 11%, Schwarzenberg 11%, Dientsbier těsně pod 11%.

Takže coby pragmatik nechápu útoky na Zemana, spíše jde o tu čtveřici za ním, kde pan Fischer už nemá tak jednoznačné vedení.

0 0
možnosti
JF

7. 1. 2013 12:19
Re: taktika

Vyhraje-li s převahou M. Zeman, zasloužíme si to :-) Ale ať si pak všichni chytráci nechají kritiku V. Klause, neb je to jeho alter ego.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

7. 1. 2013 12:08
Rozhodne už 1. kolo

bylo by rozumné, kdyby se voliči slušných kandidátů s nekomunistickou minulostí nějak spojili a podpořili knížete. Je to jediná šance, jak nezažít smutné finále Fischer - Zeman ...

0 0
možnosti
PP

7. 1. 2013 12:16
Re: Rozhodne už 1. kolo

Vždy bych dal přednost nestraníkovi Fischerovi oproti vysokým funkcionářům profláknutých TOP09 či ČSSD.

0 0
možnosti