Kdy se do ulic vrátí všechny koloběžky, podle Širokého není jasné a bude záležet na zájmu lidí. „Bude hodně záležet na tom, jak se bude vyvíjet chování spotřebitelů,“ uvedl.
Dodal, že firma bude koloběžky důkladněji mýt a dezinfikovat. Praha patří podle firmy k prvním městům na světě, kde Lime začne opět fungovat. Další města budou následovat.
Praha 1 se rozhodla odklidit špatně zaparkované elektrokoloběžky, firma Lime přivolala policii |
Silniční úřad Prahy 1 před časem schválil zákaz elektrokoloběžek v pěších zónách na Staroměstském náměstí a v jeho okolí. Radnice však zatím nerozmístila příslušná značení, takže omezení nevstoupilo v platnost. Radní městské části Richard Bureš (ODS) řekl, že zavedení zákazu bude záviset na návratu turistů do centra. Vztah mezi firmou a pražskými samosprávami je dlouhodobě problematický, Lime kritizuje jak Praha 1, tak zástupci magistrátu a Prahy 2.
Zelené koloběžky Lime kvůli riziku nákazy zmizí z Prahy. Konkurenční Re.volt ale zůstává a zlevňuje |
Pražský magistrát před časem zrušil memorandum o spolupráci, které měl s firmou uzavřené. Podle Širokého se nyní jedná o novém. „Byl nám poskytnut návrh nového memoranda o porozumění, ke kterému jsme již předložili naše komentáře a v současné době čekáme na reakci ze strany magistrátu,“ uvedl. Dodal, že firma městu nabídla například možnost plateb za využití veřejného prostoru a v nejužším centru města s největším množstvím lidí plánuje zavést zóny s omezenou rychlostí.
Praha 2 podá trestní oznámení na provozovatele elektrokoloběžek Lime. Na vině je systém ‚půjč si a zahoď‘ |
Lime začala v Praze elektrokoloběžky poskytovat na konci roku 2018. Lidé v centru i samosprávy si dlouhodobě stěžují na pohyb vozítek po chodnících a jejich nevhodné parkování. Lime elektrokoloběžky prezentuje jako ekologický způsob dopravy, samosprávy však upozorňují na fakt, že je využívají zejména turisté a často se při jízdě nebo parkování chovají neohleduplně. Stejné kritice v minulosti čelila například vozítka segway, u kterých magistrát s pomocí změny zákona docílil jejich zákazu, nebo jiný druh elektrokoloběžek, připomínající spíše mopedy.
Kromě Lime v Praze funguje sdílení jízdních kol Rekola, sdílení automobilů Car4way a Revolt či společnost Homeport, která nabízí elektrokola.