Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvK nehodě došlo krátce po sedmé hodině ráno, kdy šofér nákladního vozu projížděl k místní cihelně a srazil se s projíždějící vlakovou soupravou.
Podle mluvčí hasičů Lucie Javoříkové postupně k nehodě přijelo pět jednotek hasičů a byl vyhlášen druhý stupeň požárního poplachu.
Zdravotníci na místo vyslali pět posádek. „Řidič byl mimo kabinu, ale při vědomí,“ informovala mluvčí krajské záchranky Gabriela Netopilová Sluštíková.
Podle reportérky iDNES.cz skončilo nákladní auto na boku. Zdravotníci ošetřovali děti školního věku i staršího muže.
Zdravotnická záchranná služba informovala, že sanitky převezly čtyři zraněné do nemocnice v Kroměříži a pět do krajské nemocnice ve Zlíně. „Jeden muž byl převezen na vysokoprahový urgentní příjem, kvůli mechanismu zranění nemůžeme vyloučit závažná vnitřní zranění,“ uvedla mluvčí záchranářů Gabriela Netopilová Sluštíková. Později upřesnila, že je muž mimo ohrožení života a v nemocnici zůstává na pozorování.
Mezi zraněnými byl pravděpodobně i strojvedoucí vlaku. Pětapadesátiletý řidič nákladního vozu, kterého policie odpoledne označila za viníka nehody, viditelné zranění neměl. Na místě nehody spolupracoval s policií.
Dvě děti ve věku 13 a 15 let skončily na úrazové ambulanci a během odpoledne odešly domů.
Nezraněné cestující hasiči odvedli do evakuačního autobusu, který je dopravil na jinou vlakovou stanici.
Odhadovaná škoda na trati a osobním vlaku je 2,5 milionu korun.
„Po nárazu došlo u nákladního auta k většímu úniku provozních kapalin, které hasiči zasypali sorbentem a zamezili dalšímu úniku. Vykolejenou vlakovou soupravu zajistili proti dalšímu pohybu,“ upřesnila Javoříková.
Po 16. hodině už koleje neblokovala poškozená vlaková souprava a provoz v místě byl obnoven. „Jezdí se tam nízkou rychlostí,“ řekl ČTK mluvčí Správy železnic Jan Nevola.
Také on označil za předběžnou příčinu nehody nepozornost řidiče. „Mimo kolej byl téměř celý vlak, náraz byl silný,“ řekl Nevola.
Oprava koleje se plánuje na čtvrtek a pátek
Vykolejenou soupravu pomohl vrátit na koleje hasičský jeřáb. „Byla schopná jízdy po kolejích, lokomotiva ji odtáhla do stanice a trať byla uvolněná,“ uvedl Nevola.
Zároveň se však potvrdilo, že koleje jsou poškozené. Během úterý Správa železnic prověřovala stav tratě speciálním diagnostickým vozem. Opravu koleje, na níž bylo poškozeno patnáct pražců a je opravená pouze provizorně, připravuje Správa železnic na čtvrtek a pátek.
Práce neovlivní provoz na trati, řekl v úterý Nevola. Nyní vlaky zhruba padesátimetrovým úsekem projíždějí rychlostí omezenou na deset kilometrů v hodině.
Přejezd je označen pouze křížkem, bez závor a světelné signalizace. Protože leží na účelové komunikaci, není zatím na seznamu těch, které Správa železnic postupně vybavuje lepším zabezpečením. Primárně se soustředí na přejezdy s větší frekvencí provozu. „Nemohu ale vyloučit, že v budoucnu nedojde ke změnám i na tomto konkrétním místě. Budeme se tím zabývat, jakmile budou k dispozici výsledky vyšetřování nehody,“ uvedl Nevola.
Vykolejený vlak byl lokálkou o dvou vagonech, z nichž jeden skončil mimo koleje. V okolí se hned po nehodě, v době ranní špičky, začaly tvořit kolony aut dlouhé stovky metrů ve směru na Holešov i Bystřici pod Hostýnem. Policisté pouštěli řidiče kyvadlově. Komunikaci v místě nehody však policisté během dne zprůjezdnili.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz