„Když jedu z Ústí, vyhýbám se Trnovanům, ale i hlavní silnici u Prosetic, která se opravuje od Nových Dvorů. Na Bílou cestu a dál na Novou Ves se ale i tak sotva dostanu, protože v Novoveské opravují vlakový přejezd. Když to objedu Pařížskou, narazím na rozsáhlé opravy vodovodů nebo čeho... Po Teplicích se nedá jezdit! Radnice spolu s dalšími správci komunikací asi nezvládla naplánovat počet oprav,“ stěžuje si sedmatřicetiletý Martin z teplické Nové Vsi.
Dopravní komplikace v Teplicích jsou nyní skutečně silné. Po červencovém zahájení velké rekonstrukce dálničního přivaděče na D8, která kyvadlovým provozem citelně zasáhla vjezd do města, se s dalšími opravami silnic téměř roztrhl pytel. Od neděle se navíc zkomplikovala doprava v Nákladní ulici a částečně se uzavře kruhový objezd mezi Riegrovou a Okružní.
„Po prázdninách se toho sešlo trochu více, než se očekávalo, a sešlo se to poměrně nešťastně. Většina rekonstrukcí není stavbami města, ale buďto stavbami vlastníka, nebo se jedná o stavby technické infrastruktury. Bohužel prostě plán někdy nedopadne tak, jak jsme ho plánovali při každoroční koordinaci s majiteli ostatních komunikací a majiteli sítí. Bohužel se tento stav stal realitou a já doufám, že brzo bude nějakým způsobem napraven a stavby budou dokončeny,“ říká náměstek teplického primátora Hynek Hanza (ODS).
Nově problém na Nákladní
Největší omezení provozu v centru města je nyní v ulicích Nákladní, Riegrova a Okružní, kde od neděle instalovali silničáři značky k jednosměrné uzavírce. Nákladní bude nyní průjezdná pouze směrem od čerpací stanice ONO přes Riegrovu, okružní křižovatku a Okružní ulici na Masarykovu třídu. Práce budou probíhat také na kruhovém objezdu, který bude z části uzavřen. Průjezd bude možný pouze ve směru z Nákladní ulice přes Okružní ulici na Masarykovu třídu. Z ulic Stanová a Riegrova od hasičů bude průjezd na okružní křižovatku zaslepen.
„Na přibližně kilometr dlouhém úseku silnice I/13 bude vyměněn povrch v celé šíři, včetně okružní křižovatky. Diagnostický průzkum totiž ukázal, že vozovka vykazuje řadu poruch, příčné a podélné trhliny i výtluky,“ uvádí mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Dana Zikešová s tím, že rekonstrukce vyjde na za 13,8 milionu korun.
Rekonstrukce, která nyní tolik komplikuje dopravu v Teplicích, měla proběhnut už minulý rok. „Vloni však do toho ŘSD zasáhli hackeři, takže se to odložilo, protože všechny dokumentace byly zablokovány. Takto se záležitosti posouvají v čase a někdy se pak stane, že několik staveb probíhá současně,“ podotýká Hanza s tím, že příčin souběhu staveb je samozřejmě více. „Do hry vstupují také výběrová řízení, posuny termínů a podobně,“ doplňuje.
Většina současných dopravních rekonstrukcí v Teplicích není stavbami města. „Stavba Nákladní a Riegrova je krajskou stavbou ŘSD, stavba přejezdu u ulice Bílinská je stavbou Správy železnic a stavba u ZŠ Bílá cesta je infrastrukturní stavbou. Město Teplice nyní dělá stavbu Na Valech v Juditině ulici, kde probíhá stavba komunikace. A stavbou města je také druhá etapa ulice Jugoslávská,“ upřesňuje Hanza.
Rekonstrukce v Jugoslávské ulici je podle Hanzy dlouhodobě plánovaná městská stavba, která probíhá v koordinaci se síťaři. „Vždy, když takto rekonstruujeme ulici v plném rozsahu, snažíme se, aby se nejdříve v dané lokalitě udělaly veškeré sítě, které jsou pod povrchem, pokud jejich vlastník uzná za vhodné je vyměnit z hlediska jejich stáří, kvality a technického stavu. Nejdříve proto necháme všechny síťaře, aby udělali svou práci a teprve potom začínáme se samotnou rekonstrukcí silnic a chodníků. Jinak by to byly vyhozené peníze,“ doplňuje náměstek primátora.
Teplice - Nové Dvory do léta 2024
Velkou komplikací pro všechny, kteří jedou kolem Teplic k dálnici D8 nebo naopak ve směru na Bílinu je pokládka nového povrchu na trase I/8 mezi Teplicemi a Novými Dvory. Zároveň se tu opravují mosty. Přestože ŘSD uvádělo, že vše bude hotovo do konce roku, nyní termín odsunulo na rok 2024.
Ohromné komplikace tahle oprava způsobuje lidem, kteří žijí v Bystřanech. Řidiči si tudy zkracují trasu, aby nestáli v kolonách na semaforech při kyvadlovém provozu.
„Aktuálně práce probíhají na mostech v Bystřanech, kde jsme odbourali mostní závěry. Zjistili jsme špatný stav hydroizolace, kterou jsme odfrézovali a za pomoci sond jsme zjistili kaverny v nosnících, které musíme zasanovat. Dále jsme zjistili, že nové mostní závěry není jak zakotvit, proto nyní připravujeme nejoptimálnější technické řešení pro zhotovení nového uchycení,“ uvádí mluvčí ŘSD Zykešová.
„Do 15. prosince dokončíme opravu jedné poloviny mostu a položíme asfaltové vrstvy po celé délce úseku tak, abychom zde mohli provádět zimní údržbu. Přes zimu bude úsek obousměrně průjezdný a na jaře zahájíme opravu druhé poloviny mostu, kterou nejpozději do června 2024 plánujeme mít hotovou,“ dodala.