O dalším rozšíření signálu do tunelů DPP jedná.
„Jedná se o další záměr, kterým se v rámci marketingu snažíme zvýšit komfort pro naše cestující. Wi-fi ale zatím nebude zavedena ve všech stanicích, ale pouze ve vybraných,“ řekl Gillar. Stanice bude DPP vybírat podle jejich vytíženosti.
Problémová wi-fi v moderních vlacích: ČD přijaly trest za chybný výběr dodavatele |
DPP by podle Gillara chtěl do konce srpna mít pohromadě všechny informace nutné ke spuštění wi-fi, a to včetně případných nákladů. Provozovatelem připojení by byl samotný podnik, který by od externích dodavatelů nakoupil techniku. Wi-fi funguje v současné době v upravených vozech tramvají Škoda 15T-ForCity.
Podnik v současné době rovněž jedná s mobilními operátory o rozšíření mobilního signálu do dalších úseků metra, kdy se v minulosti mluvilo o části trasy C. Nyní lze volat pouze v loni otevřeném úseku trasy A z Dejvic do Motola. Podle Gillara zatím nepanuje mezi DPP a dodavateli shoda na konkrétním řešení. „Intenzivně ale jednáme. Kromě technických záležitostí pak zároveň ještě řešíme bezpečnostní stránku projektu,“ řekl.