PRAHA České dráhy chtějí vylepšit svou pověst za pomoci maskota v podobě mravence. Ten jako synonymum pracovitosti má být symbolem výstavby, která se nyní na železnici uskutečňuje, a bude upozorňovat na aktuální výluky. Cestující se s ním setkají především v podobě informačních tabulí ve stanicích. „Maskot lidem říká, že se pracuje, že tam je omezení, ale že to někam směřuje. Zároveň žádá pochopení, neboť ve výsledku půjde o výrazné zlepšení kvality,“ řekl duchovní otec mravence a ředitel odboru komunikace ČD Zbyněk Honys. Kampaň podle něj bude dlouhodobá; letos za ní dráhy zaplatí zhruba 12 milionů korun. Viceprezidentka České marketingové společnosti Jitka Vysekalová však upozorňuje, že mravence mohou lidé vnímat různě. „Někomu to může připomenout Ferdu Mravence, práce všeho druhu, pro někoho to ale může být komické. Myslím si, že ten symbol není úplně jednoznačný,“ uvedla. Dodala, že budování image je dlouhodobá záležitost, a nikoliv otázka několika měsíců.
„Předtím než do toho ty miliony dají, by si dráhy měly udělat důkladný průzkum, jak lidé toho maskota vnímají,“ říká Vysekalová.
Představení mravence je dalším krokem drah, které chtějí zlepšit informovanost cestujících o výlukách. Počátkem týdne podnik oznámil, že cestující si mohou ode dneška objednat aktuální zprávy o situaci na trati do své emailové schránky. Stačí se zaregistrovat na stránkách info.cd.cz a zadat region. Podle Honyse dráhy chystají podobnou službu i ve formě SMS zpráv. Informační kampaň bude mít kromě tabulí podobu billboardů a osvětlených reklamních vitrín v ulicích měst. Mravenec se údajně objeví také v tisku, na montérkám drážních dělníků i zaměstnanců stavebních firem. „Je to jedna z největších kampaní na železnici,“ uvedl náměstek ředitele drah Jiří Kolář.