2. října 2018 12:17 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Dvanáct nehod za tři roky. Třemošná u Plzně je nejrizikovější místem na českých silnicích, vyplývá z žebříčku nehod

Dopravní značka (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dopravní značka (ilustrační foto) | foto: Shutterstock

PRAHA Nejrizikovějším místem v Česku byla v letech 2015 až 2017 křižovatka na silnici I/27 v katastru obce Třemošná severně od Plzně. Na konci ulice Americká se za tři roky odehrálo 12 nehod. Jedna z nich stála přímo na místě život jednoho člověka, dalších sedm se tam vážně zranilo. Vyplývá to z žebříčku nehod, jejichž důsledkem bylo těžké zranění či úmrtí. Sestavila jej pojišťovna Allianz na základě policejní databáze dopravních nehod.

Druhým nejrizikovějším úsekem byla zatáčka na silnici I/50 ve Zlínském kraji. V katastru obce Staré Hutě poblíž Uherského Hradiště se v letech 2015 až 2017 stalo 13 nehod, při kterých jeden člověk zemřel a čtyři se těžce zranili. Třetím nejrizikovějším místem byly serpentiny v katastru Červené Vody v Pardubickém kraji. V jedné ze zatáček na silnici I/11 v okrese Ústí nad Orlicí se událo sedm nehod s pěti těžkými zraněními.

„Převážná většina nehod se stala ve dne, na suché vozovce a viníkem byl řidič, který nebyl pod vlivem alkoholu,“ uvedl dopravní odborník Jaroslav Heinrich z HBH projektu, který se na vzniku Allianz Automapy podílí.

Ze 154 zkoumaných vážných dopravních nehod se 49 havárií stalo o víkendu. Ve 12 lokalitách se dokonce všechny nebo převážná většina nehod odehrála o víkendu. Bylo tomu tak i u dvou z celkem čtyř vážných nehod v nejrizikovější lokalitě v zemi, křižovatce severně od Třemošné.

Přestože větší část nehod se stala na suché vozovce, 42 havárií se udála za mokra a ve 12 úsecích tento charakter nehod převažoval. Bylo to například v nejrizikovějších lokalitách Karlovarského, Moravskoslezského a Olomouckého kraje. Celkem 25 nehod představovalo srážku s chodcem. Pouze u šesti nehod ze 154 hrál roli alkohol.

Stejně jako v předchozích ročnících analýzy byly i nyní posuzovány dálnice a silnice I. třídy. Podmínkou pro zařazení konkrétního úseku do statistiky bylo, že na dané komunikaci se za poslední tři roky přihodily minimálně dvě na sobě nezávislé vážné dopravní nehody s těžkými zdravotními následky nebo úmrtím a současně mezi těmito tragickými místy nebyla vzdálenost větší než 100 metrů.

ČTK