Do města přitom již nyní elektrické lokomotivy a další elektřinou poháněné soupravy často jezdí - jejich cílem jsou šumperské strojírny Pars, kde vlaky modernizují. Protože žádná z tratí vedoucích do města není elektrifikovaná, musejí je tahat motorové lokomotivy.
Vybudování elektrického vedení a všechny související práce plánovali železničáři dvě desítky let. Stavba si vyžádá na jednu a půl miliardy korun, ale také postupné zastavení provozu. Jako první přestaly včera jezdit vlaky mezi Šumperkem a Bludovem, pravděpodobně až do konce října je nahradily výlukové autobusy.
Po dostavbě cenu ocení zejména lidé pravidelně cestující mezi Šumperkem a Olomoucí - budou tam moci jezdit přímé elektrické vlaky. Do budoucna by elektrizace chtěli dosáhnout také zástupci obcí, kteří provozují trať ze Šumperka do Koutů nad Desnou.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava