Elektronické učebnice se napojí na Google

Mořské dno, ale taky třeba povrch Marsu budou moci zkoumat studenti, kteří dostanou interaktivní učebnici obohacenou o on-line produkty společnosti Google.

PRAHA Interaktivní učebnice plzeňského Nakladatelství Fraus jsou od letošního roku obohaceny o on-line produkty společnosti Google. Dohodli se na tom zástupci obou firem v rámci spolupráce v oblasti rozvoje interaktivní výuky v České republice.

Interaktivní učebnice (i-učebnice®) Nakladatelství Fraus využívají geo-aplikace Mapy Google a Google Earth, videoportál YouTube a internetový vyhledávač Google, který umožňuje rychlou práci s dostupnými informacemi. Učitelům se tak otevírají nové možnosti rozšíření stávajícího obsahu i-učebnic.

V praxi to znamená, že učitelé, kteří pracují s i-učebnicemi Nakladatelství Fraus, budou nyní moci přímo při výuce využívat produkty Google, aniž by museli učebnici zavřít.

Například Google Earth jim v rámci výuky umožní zobrazit ve 3D formátu libovolné místo na Zemi, zkoumat mořské dno, povrch Marsu nebo starověký Řím. Díky aplikaci Mapy Google může vyučující využívat různé formáty map, například letecké mapy, ale i speciální vrstvy, a probírané učivo tak snadno a rychle lokalizovat na mapě. Největší videoportál na světě YouTube vyučujícímu umožní, aby konkrétní probíranou látku obohatil studentům také o audiovizuální ukázku, tj. o související videa různorodého zaměření (geografie, kultura, historie, trendy a podobně). Interaktivní učebnice je ucelený soubor výukových dat v elektronické podobě, který spolu s interaktivní tabulí slouží učiteli k výkladu látky. Podle Nakladatelství Fraus je vhodné, když obsah i-učebnice vychází z učebnic tištěných, aby si žáci mohli látku, kterou jim učitel pomocí i-učebnice ukazuje na interaktivní tabuli, najít ve své tištěné učebnici.

Interaktivní učebnice mimo jiné obsahuje nejrůznější ilustrace, videosekvence, 3D animace a zvukové nahrávky. V případě i-učebnic z Nakladatelství Fraus v ní jsou zakomponovány i produkty Google. Interaktivní výuky přibývá Nakladatelství Fraus zorganizovalo loni na téma interaktivní výuky mezinárodní konferenci, na které si zástupci ze čtrnácti evropských zemí vyměňovali zkušenosti z oboru a hovořili o jeho budoucnosti.

Česká republika zaujímá ve srovnání s jinými evropskými státy v oblasti interaktivní výuky průměrnou pozici. V poslední době se však situace mění a díky snižování cen techniky pro interaktivní výuku a nejrůznějším finančním zdrojům, včetně peněz z evropských fondů, si školy interaktivní tabule a učebnice kupují ve stále větším počtu.

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.