Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Fashion TV se chce soudit o značku

Česko

PRAHA Provozovateli české verze celosvětové módní televize Fashion TV stále vadí stejnojmenný internetový server Fashiontv.cz Jiřího Doležala. Ten tvrdí, že název v Česku užíval dříve.

Výkonná ředitelka Fashion TV Zuzana Poláčková přesto považuje Doležalovu aktivitu za „parazitování“ na známější značce a rozhodla se „soudně bránit proti zneužívání jména stanice“.

Licenci na provozování módního televizního kanálu v České republice a na Slovensku drží společnost Carolinas Corporation, v níž figuruje i Zuzana Poláčková. Televize umístila své internetové stránky na adresu www.ftvonline. cz. „Pan Doležal je známou postavou pražské scény. Nikdy ale neměl ani nemá nic do činění s Fashion TV. Je majitelem domény www.fashiontv.cz, vydává se za člověka reprezentujícího tuto originální značku, zneužívá její dobré jméno a poškozuje ji,“ tvrdí ředitelka Poláčková.

Proti Doležalovi teď veřejně vystoupila. Chce, aby změnil jméno internetové domény, a žádá „přiměřené zadostiučinění, náhradu škody a náklady řízení“.

„Na tomto projektu jsem začal pracovat v roce 2005,“ řekl LN Jiří Doležal už začátkem letošního března. Původní název později změnil na Fashion TV a v únoru 2006 si zaregistroval doménu fashiontv. cz, jak ukazuje výpis z registru domén CZ. NIC. „Spouštěli jsme to pět měsíců před nimi,“ uvedl Doležal.

V databázi ochranných známek českého Úřadu průmyslového vlastnictví je značka „Fashion TV“ zapsána několikrát, ani jednou ale přímo na Carolinas Corporation či na Jiřího Doležala. Ten si ji podle svých slov neregistroval, protože ji považuje za obecně uznávaný pojem, který může používat kdokoliv.

Doležal také podle svých slov zvažoval spolupráci s Michelem Adamem, podnikatelem, který zahraniční verzi Fashion TV v roce 1997 zakládal. Pro český a slovenský trh ale loni získala licenci právě Carolinas Corporation.

Místní mutace Fashion TV začala vysílat 1. března, prostřednictvím kabelových sítí dosahuje v obou zemích dohromady k více než milionu domácností.

Po celém světě má stanice se zaměřením na oblast módy a životního stylu, zastoupení má téměř ve dvou stovkách zemí, na šesti kontinentech pokrývá přes 340 milionů domácností.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!