Je zřejmé, že se jedná o zcela nově pojatý vůz, jehož vzhled byl dán především zákony aerodynamiky a zkušenostmi z formule 1. Na první pohled je také poznat, že automobil používá přístup, který byl poprvé aplikován před sedmi roky u ikonického Ferrari Enzo.
Láká na 9000 otáček Vzhled je ale jen částí celku. Ferrari na svoji novinku použilo opravdu moderní techniku a materiály. Aplikace přímého vstřikování a vysokého kompresního poměru 12,5:1 zajistily vysoké hodnoty výkonu. Ve skutečnosti se jedná o atmosférický sériový motor s nejvyšším litrovým výkonem - 128 k/l. Z objemu 4,5 litru osmiválec produkuje výkon 578 koní při velmi vysokých 9000 min-1. Ve srovnání s předchůdcem se jedná o nárůst výkonu o 88 koní.
Na motor navazuje dvouspojková převodovka, která se již osvědčila v modelu California a kromě sekvenčního manuálního režimu řazení nabízí i velmi jemný samočinný provoz. V převodném ústrojí Ferrari 458 Italia nechybí ani nová generace diferenciálu s elektronicky řízenou svorností.
Ferrari uvádí, že jeho novinka dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit za 3,4 sekundy a uhánět nejvyšší rychlostí až 325 km/h. Zajímavé je, že ve srovnání s předchůdci se nezlepšila pouze dynamika, ale také spotřeba paliva. V kombinovaném cyklu činí 13,7 l/100 km.