Úterý 7. prosince 2021, svátek má Ambrož, Benjamin
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Firma se zlobí: My také pomáhali

Česko

Světový festival reklamy v Cannes čelí záhy po skončení letošního ročníku ostré kritice. Důvodem je systém udílení cen.

NEW YORK/PRAHA Hned dvě Velké ceny, a to v kategoriích venkovní reklamy a promotion, získala kampaň HBO „Voyeur“ (viz LN 25. 6. 2008, pozn. red.). Michael Lebowitz, šéf společnosti Big Spaceship, nyní obvinil oceněnou agenturu BBDO, že opominula roli, kterou sehrála při přípravě kampaně jeho společnost. Napadl i celý systém udílení cen. Uvedl to americký časopis o reklamě Advertising Age.

Zmíněná vícekanálová kampaň pro HBO vyhrála v Cannes nejen dvě Velké ceny, ale také pět zlatých lvů a k tomu stříbro a bronz v dalších soutěžních kategoriích - inovativní využití médií, design promotion, filmová a televizní reklama a internetová reklama. Lebowitzova firma, která se specializuje na digitální projekty, se významnou měrou podílela na její realizaci. Podle Lebowitze je chyba, že pravidla Cannes Lions umožňují získat každou jednotlivou cenu jen jednomu přihlašovateli. „Struktura cen nijak nepřihlíží k tomu, jak se mění svět agentur,“ prohlašuje Lebowitz. „Stejně jako se kampaně stávají v digitálním světě stále komplexnější a oslovují spotřebitele více a více způsoby, tak ani agentury už nejsou jediným zdrojem kreativity, jak tomu bylo v předinternetové éře,“ tvrdí s tím, že podíl jeho společnosti na vzniku celé kampaně byl zejména kreativní a v žádném případě ne jenom výkonný. V této souvislosti si stěžuje i na BBDO. „Nemyslím, že je v tom agentura úplně nevinně,“ říká. „Její práci obdivuji, ale kvalifikovat nás jen jako produkci je deklasující.“

Kreativní ředitel sítě BBDO David Lubars ovšem soudí, že Lebowitz se rozčiluje zbytečně. „Nápad se zrodil v naší agentuře a nápady jsou nadčasové, nevážou se na konkrétní dobu,“ tvrdí. „Nápady jsou tím, co inspiruje lidi. Voyeura vymyslela BBDO a šla s ním za Big Partnership, aby udělali to, co udělali. Odvedli dobrou práci. Možná by měl festival do budoucna zvážit možnost udílet Zlatou palmu za digitální produkci, ale jinak nevím, v čem je problém,“ uvedl pro Advertising Age Lubars

Lebowitz se však s takovým závěrem nemíní smířit. Podle něj jde totiž o obecnou věc. Řadu tvůrců podle jeho slov frustruje to, že navzdory změnám ve fungování reklamních agentur, které zakládají specializované divize na nejrůznější oblasti komerční komunikace, svět velkých festivalů zůstává v zajetí minulosti, kdy reklamu vyráběla jen jedna společnost - a neumožňuje tak získat tutéž cenu celému autorskému týmu, který se na kampani podílel. „Žijeme v novém světě, který je propojený, a nenajdete v něm ani jednu agenturu, která by dokázala sama zvládnout všechny způsoby komunikace. Pravidla soutěží by k tomu měla přihlížet.“

Autor:

Blogera připravil lajdáctvím o nohu, další zranil. Za nehodu dostal podmínku

Premium S podmínkou na pět let odešel od soudu čtyřiačtyřicetiletý Moldavan. V červenci 2019 způsobil na obchvatu Chrudimi...

Přes víkend zemřou všichni z JIP. Sestra vypráví o práci v době covidu

Premium Markéta Svobodová, hlavní sestra z Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, stojí spolu s dalšími šesti kolegyněmi z...

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

Premium Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Mohlo by vás zajímat